×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فخری: کاوران ورزشی ایران واکسن کرونا دریافت می‌کند

«پیمان فخری» در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌ها و سوال‌های مهم این بود که آیا المپیک برگزار می‌شود؟ که با هر شرایطی برگزار خواهد شد. کمیته‌ بین‌المللی المپیک به همین منظور چهار سناریو نوشته است که یکی شرایط بحرانی، دیگری شرایط فعلی، سومی در شرایط بهتر و آخرین سناریو واکسن هست و کرونا نیست.
وی ادامه داد: کمیته برگزاری بازی‌ها تاکید کرده است که به طور یقین واکسن برای کشورهای شرکت کننده ارسال می‌کند و قهرمانان مطمئن باشند، اگر واکسن تولید شود و بر فرض محال بگذاریم که به ایران نرسد، اما کاروان ورزشی کشورمان واکسن دریافت می‌کند.  
کاروان‌های ورزشی ۲ هفته زودتر به توکیو اعزام می شوند
معاون سرپرست کاروان اعزامی ایران به توکیو گفت: تمام سناریوهای موجود در این رویداد را کمیته‌بین‌المللی‌المپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها در نظر دارند که درشرایط بحرانی مقرر شد کاروان‌های اعزامی ۲ هفته زودتر به توکیو بروند و قرنطینه شوند.
فخری اضافه کرد: یعنی کاروان‌های ورزشی قبل از اعزام از سوی کشورهای خود و حین ورود به توکیو توسط میزبان بازی‌ها تست پی.سی.آر می‌دهند. حتی در تمام نقاط توکیو از قهرمانان تست می‌گیرند؛ چه در هنگام خروج از دهکده و چه بازگشت به آن. 
تکلیف ۴۳ درصد سهمیه‌های باقیمانده المپیک
وی درباره شرایط کنونی کرونا در جهان و تکلیف سهمیه‌های باقیمانده الم‍پیک توکیو، گفت:  این احتمال وجود دارد که یکسری مسابقات کسب سهمیه تعطیل شود و آی. او.سی  به این نتیجه رسید که اگر شرایط برای برگزاری ادامه رقابت‌های کسب سهمیه فراهم نشود، براساس ارزیابی های جداول، رنکینگ‌ها و رده‌بندی‌های قهرمانان تعدادی سهمیه به کشورها اختصاص دهند.
معاون سرپرست کاروان این را هم اضافه کرد: تاکنون ۵۷ درصد سهمیه کسب شده و ۴۳ درصد باقی‌مانده که آی.او.سی مجبور است در این‌باره تصمیم بگیرد و درحال مطالعه آن هستند.
فخری در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که اگر ورزشکاری در حین بازی‌های به کرونا مبتلا شود تکلیف مسابقه وی چه خواهد شد؟ گفت: نمی‌تواند مسابقه دهد و باید قرنطینه شود. اما کمیته برگزاری‌ بازی‌ها پروتکلی را در این باره تدوین کرده که کادر فنی کاروان‌ها زیرنظر کمیته باید رفتار کنند و به طور یقین و تدابیری برای قهرمان دیده شده است.
ایران بهترین گزینه برای برگزاری اردوهاست
رییس نظارت بر تیم‌های ملی کمیته المپیک درباره اینکه امکان برگزاری اردوها در خارج از کشور وجود دارد؟ توضیح داد:‌ مشکلات محدودیت‌های مسافرتی برای یک‌سری کشورها وجود دارد و در شرایط کنونی بهترین جا ایران است و  اگر قرار باشد به خارج از کشور بروند باید ۲ هفته قرنطینه شوند که در شرایط کنونی ایران بهترین گزینه است.
تیم‌ها به برگزاری رقابت‌ها نیاز دارند
فخری درباره وضعیت کنونی تیم‌ها، اظهار داشت: وضعیت خوب است. در شرایط کرونایی به موقع تعطیل کردیم و بدون هرگونه رفتار احساسی هم بازگشایی ها در حال انجام است و منتظر بودیم که کرونا زودتر برود، اما در حال بدتر شدن است.
وی ادامه داد: با بخش فنی فدراسیون‌ها در ارتباط هستیم و حتی در زمان اوج کرونا ورزشکاران تمرینات خود را تعطیل نکرده و در منزل دنبال کردند. از طرفی فرصت خوبی برای رفع آسیب‌های ورزشکاران بود و اکثر قهرمانان آسیب‌های ورزشی خود را در این دوران برطرف کردند.
معاون سرپرست کاروان اعزامی وضعیت آمادگی جسمانی تیم‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت:  بازگشت به اردوها نشان داد که ورزشکاران آماده هستند اما به برگزاری رقابت‌ها نیاز دارند. اگر قبل از المپیک بازگشایی بین‌المللی صورت بگیرد ورزشکاران هم در رقابت‌های کسب سهمیه و هم مسابقات شرکت می‌کنند.
فخری درباره شرایط کنونی کرونا و روند ادامه اردوها، می‌گوید:  فدراسیون‌ها تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند. برخی فدراسیون‌ها قرنطینه کردند و برخی محل اردو را به محل دیگری که خطر ابتلا به کرونا کم است، انتقال دادند.
وی ادامه می دهد: از ابتدا به دلیل حساسیت موضوع از فدراسیون‌ها خواستیم خود نظارت مستقیم در برگزاری اردوها را داشته باشند و افسرهای فدراسیون پزشکی هم نظارت می‌کنند تا خارج از پروتکل فعالیتی نداشته باشد.
 معاون سرپرست کاروان اعزامی درباره وضعیت کرونا در بین ورزشکاران، گفت: با توجه به وضعیت و آمار کنونی ابتلا به کرونا در بین ورزشکاران خیلی بالا نیست و هنوز ورزشکاران رعایت می کنند. در بین ورزشکاران وضعیت بد نیست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.