×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

شرکت فجر انرژی خلیج فارس با حضور در رویداد دانشگاهی چالش محور we can دو چالش صنعتی خود را مطرح کرده و پیش از ۱۶ پیشنهاد از شرکت‌های داخلی در این زمینه دریافت کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شناسایی، هدایت، رشد، شکوفایی و فراهم کردن زمینه‌های بهره‌مندی از توان دانشجویان و پژوهشگران مستعد حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت، هدف کلی برگزاری این رویداد بود.  رویداد چالش محور we can ساعت ۲۰ (شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین) در دانشگاه صنعت نفت آغاز شده و تا سحرگاه سه شنبه (۲۹ فروردین) ادامه داشت.
این رویداد صنعتی دانشگاهی که به همت مرکز تحقیقات دانشگاه صنعت نفت اهواز برگزار شده میزبان چندین شرکت حوزه نفت و انرژی استان خوزستان بوده با استقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق داخلی همراه شده است.
رویداد چالش محور we can شامل ۳ بخش پنل‎های تخصصی و مدیریتی، برگزاری رقابت پژوهشی و ایجاد بستر برای ارائه پیشنهادهای نوآورانه در رابطه با چالش‎های ارائه شده بوده است. در زمینه رقابت‌های پژوهش ۳ گروه‎ برگزیده‎ی هر چالش، به دفاع از طرح پیشنهادی خود پرداخته و در نهایت پس از داوری، طرح برنده انتخاب شد.
همچنین در زمینه ایجاد بستر برای ارائه پیشنهادهای نوآورانه در رابطه با چالش‎هایی است که در حین زمان برگزاری رویداد ارائه می‌‎شود و افراد می‎‌توانند به شکل فردی یا گروهی به ارائه پیشنهادها بپردازند. در انتها، این بخش از پیشنهادات هم ارزیابی شده و افراد یا گروه‎های برگزیده انتخاب می‎‌شوند.
در این رویداد شرکت فجر انرژی خلیج فارس به عنوان یکی از شرکت کنندگان اصلی دو چالش بازیافت کربن دی اکسید خروجی از واحدهای نیروگاه‌های خود و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش افزوده و بهبود عملکرد یا باز طراحی سیستم تصفیه پساب ناشی از فرآیندهای پلیمرهای مهندسی و صنعتی با املاح بالا (High TDS) جهت دستیابی به استاندارد‌های زیست محیطی را مطرح کرد.
این دو چالش با استقبال شرکت کنندگان مواجه شده و ۱۱ شرکت دانش بنیان در زمینه چالش اول و ۵ شرکت دیگر در زمینه چالش دوم پیشنهاد‌های خود را جهت بررسی ارائه کردند. در ادامه نیز مدیرعامل، مدیران و تعدادی از کارشناسان شرکت فجر انرژی خلیج فارس در در پنل‌های تخصصی و مدیریتی این رویداد شرکت کردند.
علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پنل چالش‌ها و رویداد‌ها ضمن استقبال از رویداد we can اظهار داشت: ما باید تا در سال‌های آینده به سمتی برویم که دی اکسید کربن تولید شده خود را به محصولی با ارزش افزوده تبدیل کنیم. دی اکسید کربن تولیدی ما هرگز به صفر نخواهد رسید پس ما با ایجاد فرآیندهای می‌توانیم از این خروجی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی ضمن ابزار خرسندی از افزایش ارتباط میان صنعت نفت و انرژی و دانشگاه نفت و همچنین با اشاره به تصفیه پساب‌های صنعتی با املاح بالا  (High TDS) و تبدیل آن به آب آبیاری فضای سبز خاطرنشان کرد: عمده فرآیندهای تولیدی فعلی در کشور، توسط مهندسان داخلی طراحی نشده و ما تنها به عنوان بهره بردار از آن‌ها استفاده می‌کنیم. امیدواریم با اصلاح یا تغییر این فرآیند‌ها توسط نخبگان داخلی، بتوانیم خدمت بزرگتر به محیط زیست کرده و بهره‌وری و راندمان کاری تجهیزات خود را بالا ببریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.