×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشاغل و کسب و کارهای خرد پایدارتر هستند، گفت: وزارت صمت در همین راستا تسهیلات بانکی و زمین مورد نیاز برای توسعه این مشاغل خرد و کوچک تامین می کند و حتی محدودیت و سقفی هم برای میزان وام درخواستی متقاضیان پیش بینی نکردیم.

به گزارش کیوسک خبر، سید رضا فاطمی امین روز شنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی روستای لتگاه از توابع بخش لالجین شهرستان بهار اظهار داشت: برای نمونه در سفر امروز به استان همدان ۱۰ هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ برای ایجاد یک ناحیه صنعتی و تخصصی منسوجات پیش بینی شد.

وی ادامه داد: به جای ایجاد یک واحد بزرگ با ظرفیت اشتغال ۲ هزار نیرو باید به دنبال تقویت کسب و کارهای خرد و کوچک باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه و تقویت کسب و کارهای خرد با جدیت در دستور کار این وزارتخانه است، اضافه کرد: شمار زیادی از مشاغل خُرد، ظرفیت توسعه را دارند و با توجه به داشتن تجربه کافی، بازار فروش، تخصص و توان بالا ، بسیار پایدارتر از واحدهای بزرگ و با ظرفیت بالا هستند.

استاندار همدان هم گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به همدان و بازدید از طرح ها تصمیمات راهبردی و راهگشا برای توسعه و رونق تولید ارائه کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: همچنین وعده هایی در زمینه حمایت از بخش های صنعتی، معدنی و اصناف از سوی فاطمی امین داده شد که با حمایت این مقام مسئول امید می رود بتوان مشکلات و مسائل پیش روی سرمایه گذاران در بخش های مختلف را برطرف کرد.

وجود ۲۷۰ کارگاه صنعتی فعال در روستای لتگاه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: همه روستاهای استان به ویژه لتگاه، کرد آباد و دستجرد دارای ظرفیت اشتغالزایی خوبی هستند و برای حمایت مالی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مد نظر قرار دارند.

«احمد شانیان» افزود: افزون بر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه جوراب بافی و سیستم رایانه ای در روستای لتگاه مستقر است و این روستا ۲۷۰ کارگاه فعال دارد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار یک شناسنامه صنفی برای این روستا در نظر گرفته شد ، اضافه کرد: میزان تسهیلات پرداختی به فعالان در این صنف، سال گذشته صفر بود اما امسال افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حدود ی کماه پیش «تعاونی تامین نیاز» با همکاری فرمانداری راه اندازی شد که بتوان مواد اولیه را ارزانتر برای فعالان این بخش تهیه و تامین کرد.

شانیان ادامه داد: مطالعات اولیه برای راه اندازی کارخانه نساجی در استان در قالب طرح صورت گرفته است که امید می رود بتوان به زودی این صنعت را در همدان دایر کرد.

فاطمی امین در ادامه سفر یک روزه خود به همدان، عصر امروز به از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین در شهرستان کبودرآهنگ بازدید و همچنین در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن می کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان است.

یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان فعال است.

روستایی لتگاه با حدود ۵۸۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت در شهرستان بهار همدان واقع شده و با حدود ۲۰۰ کارگاه جوراب بافی و پنج دهه قدمت در این حرفه، سالانه حدود ۶ میلیون جین جوراب تولید می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.