×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سرپرست بانک مسکن در آیینی با هدف گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک اصله نهال در مقابل ساختمان این بانک کاشت.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن صبح امروز طی آیینی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و نگهداشت درختان یک اصله نهال را مقابل ساختمان بانک غرس کرد.

در این مراسم جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره و علی کمالی عضو هیات مدیره بانک، سرپرست بانک مسکن را همراهی کردند.

دکتر عسکری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا گفت: ایرانیان مردمانی طبیعت دوست هستند و در آداب و رسوم مناسبت‌های خود بسیار بر روی حفظ محیط زیست تاکید کرده‌اند و دین اسلام نیز در این راستا سفارشات متعددی کرده و امروز هم در فرهنگ ما روز درختکاری نام نهاده شده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هر فردی سه نهال در این روز بکارد که امیدواریم با فرهنگسازی که در این حوزه انجام می‌شود شاهد شکوفایی و رشد و سرسبزی هر چه بیشتر طبیعت باشیم.

سرپرست بانک مسکن افزود: از قدیم توصیه شده اگر می‌خواهید آواز پرندگان را بشنوید به جای اینکه قفس بخرید، درخت بکارید و از این رو حفظ محیط زیست برای روحیه و سلامتی انسان نیز بسیار مفید است و یک رابطه متقابل میان انسان و طبیعت وجود دارد.

وی تصریح کرد: بانک مسکن حفظ منابع طبیعی را جزو اصول اساسی کار خود قرار داده و با تاکید بر این مسوولیت اجتماعی و عمومی به طور عملیاتی در این عرصه اقدامات قابل توجهی نظیر اقدام برای حذف و کاهش استفاده از کاغذ در امور اداری و کاهش تردد و آلودگی هوا با تقویت بانکداری دیجیتال، تفکیک زباله خشک و تر در ادارات خود، شرکت در کمپین‌های مختلف از جمله نگهداری از آب و خاک را انجام داده است.

سرپرست بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال جاری در حوزه محیط زیست «آب زباله نیست؛ دورش نریزیم» را شعار خود قرار داده و اقدامات تبلیغاتی مختلفی از جمله چاپ و انتشار پوستر را در این حوزه انجام داده است. بانک مسکن به پاس همین اقدامات اخیرا در همایش بزرگداشت روز ملی آب از سوی مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: بانک مسکن عموما استفاده از تکنولوژی‌های روز و همچنین حفظ منابع طبیعی را یکی از مهمترین مولفه‌های خود برای تامین مالی ساخت مسکن قرار داده است و عموما سازندگانی را مورد حمایت قرار می‌دهد که در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشا باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.