×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
غرب برای حفظ هژمونی خود،به کثیف‌ترین حقه‌ها متوسل شده است

وزیر خارجه روسیه می‌گوید که غرب برای حفظ هژمونی خود از کثیف‌ترین نیرنگ‌های مهندسی ژئوپولیتیک استفاده می‌کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر این باور است که برای حفظ سلطه خود در جهان، در نهایت استیصال به استفاده از بی‌شرمانه‌ترین حقه‌ها روی آورده است.

لاوروف در جریان یک سخنرانی ویدئویی برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی «نقش دیپلماسی عمومی در ایجاد، احیا و توسعه روابط روسیه-چین» گفت: امروز، تمام غرب در نهایت استیصال در تلاش است تا هژمونی خود را حفظ کند و در این مسیر، از روش‌های کاملاً بی‌شرمانه مهندسی ژئوپولیتیکی علیه مسکو و پکن استفاده می‌کند؛ دو کشوری مکه آنها دشمنان اصلی خود در نظر گرفته است.

به گفته وی، با توجه به شرایط، مسکو و پکن همکاری نزدیک خود را در حوزه سیاست خارجی حفظ می‌کنند.

وی افزود: روابط بین مسکو و پکن یکی از مؤلفه‌های اصلی در حوزه تلاش‌های دو کشور به منظور «دموکراتیک‌سازی» روابط بین‌المللی بوده و نظم جهانی چندقطبی‌تری را ایجاد می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که حمایت قاطع از اقدامات عمومی، همچنان ابزاری مهم برای بهبود نظام همکاری دوجانبه گسترده بین دو کشور است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های سیاستمداران و دیپلمات‌های ما بدون حمایت دیپلماسی عمومی، تأثیرگذاری کمتری داشت. کمک و تأثیر (دیپلماسی عمومی) بر گسترش چهره‌ای بی‌طرفانه از کشورهای‌مان و عمومی‌سازی دستاوردهای طرفین در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری، در هم تنیده و ارزشمند است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای اروپا ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، با ارسال تجهیزات و کمک نظامی و غیرنظامی برای کی‌یف، به شعله‌ور شدن آتش جنگ دامن زده‌اند. روسیه همواره این اقدامات جنگ‌افروزانه را محکوم و تاکید کرده که این حمایت‌ها صرفاً باعث ادامه‌دار شدن جنگ شده و هیچ تأثیری در نتیجه نهایی آن ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.