×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عملیات ما به حمله هوایی محدود نخواهد شد

رئیس جمهور ترکیه در تشریح حملات هوایی این کشور به عمق عراق و سوریه از ادامه این حملات خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از سفر به قطر، گفت که در جریات عملیات نظامی در شمال سوریه و عراق ۷۰ جنگنده، هواپیمای پشتیبان و پهپاد مشارکت داشته و آنکارا این عملیات را صرفاً به حملات هوایی محدود نخواهد کرد.

اردوغان همچنین گفت که فرمانده ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع ترکیه درباره شمار نیروهای زمینی اعزامی برای مشارکت در این عملیات نظامی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه این عملیات بدون اطلاع آمریکا و شرکای اروپایی آنکارا صورت گرفته، گفت که عملیات مذکور علیه گروه‌های تروریستی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. به گفته وی آنکارا در این عملیات ۴۵ موضع در ۱۴۰ کیلومتری عمق شمال عراق و ۴۴ موضع در ۲۰ کیلومتری عمق سوریه هدف قرار داده است.

اردوغان افزود: به‌رغم هشدارها به روسیه درباره مسئولیت این کشور برای پاکسازی شمال عراق و سوریه از تروریست‌ها ذیل توافق سال ۲۰۱۹ در سوچی، مسکو از انجام وظایفش خودداری کرد. ما اعلام کرده‌ایم که در برابر تروریسم ساکت نخواهیم نشست و اگر آنها (اقدام) نکنند، ما وارد عمل خواهیم شد. به همین دلیل، ۱۲ پناهگاه تروریستی در عین العرب (کوبانی) هدف قرار داده و از بین بردیم. ترکیه خویشتن‌داری نخواهد کرد و این عملیات ضدتروریستی، هم از هوا و هم از زمین ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیه درباره این عملیات با روسیه و آمریکا صحبت کرده بود یا خیر، گفت: درباره این عملیات نه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هیچ مکالمه‌ای نداشتیم، با این حال هم بایدن و هم پوتین می‌دانند که در این منطقه هر زمان که اراده کنیم، قادر به انجام چنین کارهایی هستیم.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که آنکارا در واکنش تلافی‌جویانه به حمله تروریستی هفته گذشته در استانبول، این عملیات را انجام داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.