×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
عملیات خاموش کردن آتش پالایشگاه تهران رو به پایان است

حامد آرمان‌فر بعدازظهر پنشنبه (۱۳ خردادماه) به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه آتش به‌طور کامل مهار و جمع شده است و باقیمانده نیز ظرف یک تا دو ساعت آینده خاموش می‌شود.
وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و عملیاتی کردن سریع واحدهای از کار افتاده هستیم؛ هم‌اکنون فعالیت بعضی از واحدهای جانبی ازسرگرفته شده است.
آتش‌سوزی مربوط به مخازن کلد سلاپس و هات سلاپس بوده است
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران گفت: حادثه مربوط به آتش‌سوزی محتویات مخازن کلدسلاپس (Cold Slops) و هات سلاپس (Hot Slops) بوده است که در یک باندوال (Band Wall)  قرار گرفته‌اند.
آرمانفر ادامه داد: در واقع محتویات این مخازن ضایعات نفتی واحدهاست که هنگام راه‌اندازی یا بستن واحدها، در این مخازن ذخیره و سپس دوباره به نفت خام افزوده و پالایش می‌شوند.
وی تاکید کرد: ظرفیت یکی از مخازن ۲۰ هزار بشکه که حدود ۶ هزار بشکه محتویات داخل آن بوده و مخزن دیگر نیز ۲۲ هزار و ۵۰۰ بشکه ظرفیت و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ بشکه محتویات داشته است.
مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: باوجود عملیات سنگین ۲۴ ساعته و حجم کار بسیار زیاد و طاقت‌فرسا، خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم.
آرمان فر افزود: از همه کارکنان آتش نشانی، عملیات و دیگر قسمت‌ها که پشتیبان این دو واحد بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از شانا، ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر امروز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به‌دلیل نشت مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.
آتش حادثه هم‌اکنون مهار شده است و تلاش‌ها برای خاموش کردن ادامه دارد و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.