×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در پنل تخصصی «تامین مالی در مسیر صادرات» گفت: شرکت های دانش بنیان، یک زنجیره ارزش را پوشش می دهند و به این ترتیب، بانک می تواند به جای تامین مالی موردی شرکت ها، زنجیره ارزش این حوزه را تامین مالی کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سیدمرتضی ذکاوت با اشاره به تجربه حضور بانک توسعه صادرات ایران در نمایشگاه های مختلف حامی شرکت های دانش بنیان، اعم از نمایشگاه پتروکم در کیش گفت: شرکت های دانش بنیان به دلیل توانایی تربیت نیروی انسانی متخصص به عنوان «مغزافزار» در چرخه تولید خلاقانه کشور، اهمیت ویژه ای دارند و علاوه بر ظرفیت ارزآوری بالقوه آن ها، این شکل از اشتغالزایی همسو با اهداف بانک توسعه صادرات ایران است و به همین دلیل اعطای خدمات و تسهیلات به این حوزه در برنامه های بانک قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تامین مالی جزیره ای در حوزه دانش بنیان باید کنار گذاشته شود، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران با نگاه به زنجیره ارزش در حوزه دانش بنیان، تلاش دارد اکوسیستم این حوزه را تقویت کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران یادآور شد: بانک برای تقویت اکوسیستم دانش بنیان، در ابتدا در بخش «تامین مالی» از محل منابع صندوق توسعه ملی و انعقاد تفاهم نامه با نهادهای مرتبط و در بخش دوم با «برنامه ریزی برای جذب مشتری» در خوشه ها و زیر مجموعه های دانش بنیان آماده ارایه خدمات است.
ذکاوت یادآور شد: بانک معمولا به خوشه ها و مجموعه های صنعتی توجه کرده و از آنجایی که فرایند تولید در حوزه های فناوری و نوآوری به هم وابسته است، این زنجیره می تواند به جذب مشتری در بانک کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه برای جذب مشتری در حوزه دانش بنیان باید یک برنامه سیستماتیک در بانک داشته باشیم، گفت: بانک بر اساس برنامه مذکور، شرکت های دانش بنیان را شناسایی و با آنها وارد مذاکره شود.
عضو هیات مدیره بانک، حضور بانک های توسعه ای اعم از بانک توسعه صادرات ایران در پارک های علم و فناوری را ضروری دانست و گفت: پارک های فناوری نقطه تماس بانک ها با شرکت های دانش بنیان هستند و می توان از این بستر برای ایجاد مرکز تامین مالی این حوزه بهره برداری کرد.
ذکاوت در ادامه به تشریح طرح الماسان بانک توسعه صادرات ایران پرداخت و گفت: این طرح مشتمل بر خدمات جامع و متمایز بانک به مشتریان است که شامل تسهیلات ارزی، خرید دین، مرابحه واردات کالا، سرمایه در گردش ریالی، سقف انواع ضمانت نامه، انتشار اوراق ویژه سپرده سرمایه گذاری عام و مالی اسلامی در سامانه سیما، سقف تعهد ارایه برگ سبز گمرکی و تسهیلات اعتبار خریدار، می شود.
به گفته عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران، این بانک درراستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و به منظور حمایت از فعالیتهای فناورانه و نوآورانه شرکتهای دانش بنیان و تحرک اقتصادی در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری در سالهای اخیر تفاهم نامه هایی را با نهادهای مرتبط منعقد کرده است.
وی در ادامه به انعقاد «تفاهم نامه با ستاد توسعه فناوری نانو و بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۸»، « تفاهم نامه دوجانبه فیمابین بانک توسعه صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری»، «تفاهم نامه دوجانبه فیمابین بانک توسعه صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در بهمن ماه سال جاری و تفاهم نامه سه جانبه فیمابین بانک توسعه صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در این پنل که در دومین گردهمایی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان روز ۲۹ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، برگزار شد، علاوه بر سیدمرتضی ذکاوت، آقایان رضا ساعدی فر معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، روح اله ابوجعفری، عضو هیات مدیره شرکت فرابورس، عبدالمجید مرشدی، مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، محمدرضا کریم زاده، مدیرکل دفتر صادرات محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت و مهرداد امانی اقدم، مدیرعامل محترم صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری پاسخگوی نمایندگان شرکت های دانش بنیان حاضر در نشست بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.