×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طراوت زندگی امروز و بقای فردا، در گرو حفاظت از محیط زیست

کیوسک خبر ـ هوای پاک و محیط زیست سالم بزرگ‌ترین هدیه ای است که به ما هدیه داده شده است، این روزها به خاطر پررنگ تر شدن موضوع حفاظت از محیط زیست و نقش پررنگ فضای مجازی در شناخت اهمیت محیط زیست و نشان دادن حجم تخریب و آسیبی که به محیط زیست کشورمان وارد می شود، موضوعات محیط زیستی بیشتر از هر زمان دیگری در فضای مجازی مطرح می شود.

۲۹ دی ماه، روز ملی هوای پاک

موضوعات محیط زیستی؛ مانند آلودگی هوا، کمبود آب و حتی زندگی حیات وحش و جنگل ها، همه و همه ارتباط نزدیکی با شرایط اقتصادی و حتی اجتماعی دارند و از هم تاثیر می گیرند، به دلیل پیوند محیط زیست با موضوعات مختلف؛ چالش های محیط زیستی توسط یک عامل به وجود نیامدند و با یک راهکار هم بهبود پیدا نمی کنند.

به عنوان مثال نه مازوت به تنهایی باعث آلودگی هوا می باشد و نه سدسازی به تنهایی باعث کمبود آب! چندین و چند عامل باعث پدیدار شدن یک بحران می شوند، از طرف دیگر همانطور که تخریب محیط زیست در یک شب اتفاق نمی افتد، حفاظت و ترمیم آن هم نیاز به زمان، تلاش، و تغییر واقعی دارد. محیط زیست همان قدر که ساده و دوست داشتنی می باشد، همان قدر هم پیچیده و حساس است! بارها پیش آمده که ناخواسته و ندانسته انجام یک کار به نام حفظ محیط زیست باعث آسیب به محیط زیست شده، چون نکته های ریز محیط زیستی در آنها دیده نشده است.
علاوه بر این، خیلی وقتها موضوعات محیط زیستی بین هیاهو و تسویه حسابهای سیاسی گم می شوند، نسبت به این اتفاق حساس باشیم و نگذاریم یک موضوع از مسیر خودش منحرف شود.
کمپین های محیط زیستی بسیاری در فضای مجازی وجود دارند که هدفشان اصلاح رفتارها، فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست می باشد، رفتار ما در فضای مجازی و حساسیتی که نسبت به محیط زیست داریم، مکمل رفتار و هدف ما در دنیای واقعی برای حفظ محیط زیست می‌باشد.
شما هم اگر راهکار و نکته ای در مورد کنشگری محیط زیستی در فضای مجازی دارید می توانید از صفحه اینستاگرام شرکت بیمه آسماری با ما به اشتراک بگذارید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.