×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت فولاد مبارکه ضمن گرامیداشت این روز و تکریم مدیران، کارمندان و کارگران پرشماری که در این مجموعه عظیم صنعتی کشور به کسب عنوان بازنشستگی نائل شدند، قدردان و شکرگزار تلاش، همت و اراده بزرگ‌مردان و شیرزنانی است که سرمایه عمر، فکر و همت خود را صرف رشد و تعالی شرکت و درنهایت آبادانی ایران اسلامی کردند تا امروز این شرکت به افتخاری برای ایران و ایرانی مبدل شود و بدون تردید این امر مرهون برنامه‌ریزی و همت والای این عزیزان و شایسته تحسین و سپاسگزاری است.

خانواده، ستون فقرات جامعه، نهاد اصلی شکل‌گیری شخصیت، هویت، خلق‌وخو ، روابط و آینده انسان،تکیه‌گاهی امن و مشاور و مشوقی خیرخواه برای ترسیم زندگی سالم و رشد هر فرد در جامعه است و طبیعی است که در کانون گرم خانواده سالم، احترام و حفظ منزلت بزرگان و بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برکت و رحمت الهی شامل حال خانواده‌هایی است که به این مهم توجه ویژه دارند.

نهاد خانواده مهم‌ترین پایه استحکام بنیان جامعه است که سلامت جسم و روح هر فرد وابسته به آن است. کلام وحی و دین مبین اسلام در خصوص اهمیت این امر اشارات فراوانی داشته و در این میان، توجه به بزرگان و رعایت حرمت والدین مورد تأکید مضاعف بوده است. در حدیثی نبوی از رسول مکرم اسلام (ص) آمده است که به پیران و بزرگان خود احترام کنید و بر کوچک‌ترهای خود رحمت و عنایت داشته باشید تا رحمت الهی شامل حالتان شود.

آموزش و یادگیری اصول اخلاقی و انسانی، آشنایی با مذهب و مناسک مذهبی، ارزش‌های زندگی، نحوه معاشرت و روابط انسانی، مدیریت احساسات و تکامل و رشد فردی بخشی از آموزه‌هایی است که افراد در نهاد خانواده آن‌ها را فرامی‌گیرند و بخش زیادی از مهارت، توانمندی‌های فردی و اجتماعی و موفقیت آینده افراد وابسته به میزان عشق، محبت و حمایتی است که فرزندان در کانون خانواده از آن سیراب می‌شوند.

پیشرفت در جوامع صنعتی امروز که گستره وسیعی از فعالیت‌ها و مناسبات انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می‌شود، مرهون توجه و اهتمام جدی به نهاد خانواده به‌عنوان تأثیرگذارترین نهاد جامعه است که رسالت پرورش و بالندگی سرمایه‌های انسانی آن را بر عهده دارد. در این میان نقش پدران و مادران دوچندان است که بخش زیادی از عمر خود را با کار و کوشش در راه خدمت به جامعه می‌گذرانند و درنهایت به ‌افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند.

بازنشستگی رویداد مهمی در دوران کاری و آغازگر دورانی جدید از زندگی کسانی است که عمر خود را فعالانه و دلسوزانه در راه خدمت به جامعه صرف کرده‌اند و هم‌اکنون به منبعی از تجارب، دانش و مدیریت تبدیل‌شده‌اند. در چنین شرایطی، به‌جاست که در درجه اول، در کانون خانواده مورد تکریم و تعظیم واقع‌ شوند و در درجه دوم، جامعه شغلی و تخصصی از سرمایه عظیم فکری و تجربی و میراث غنی آنان بهره‌برداری کند.

تأمین کامل و بدون دغدغه امکانات زندگی و رفاه موردنیاز بازنشستگان و توجه به نیازهای معنوی و انسانی آنان، فراهم‌سازی زمینه حضور پرفایده ایشان در فعالیت‌های اجرایی با توجه به تجارب، تخصص‌ها و توانایی‌ها، ایجاد تشکل‌ها، انجمن‌ها و گردهمایی‌های مرتبط در قالب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، ایجاد تسهیلات سفر و تفریح در طول سال، استفاده از تسهیلات بانکی متناسب با نیاز ایشان و… ازجمله نیازهای مهمی است که رفع آن‌ها در قالب خدمات گوناگون، بدون تردید تأثیر بسیاری در سلامت روانی و جسمانی عزیزان بازنشسته دارد.

بیست و سوم تیرماه روز تکریم خانواده و بازنشستگان، فرصتی مغتنم برای گرامیداشت نهاد خانواده و قدردانی از کسانی است که عمر خود را در راه حفظ منزلت و رفاه و آسایش خانواده و رشد و پیشرفت میهن صرف کرده‌اند.

شرکت فولاد مبارکه ضمن گرامیداشت این روز و تکریم مدیران، کارمندان و کارگران پرشماری که در این مجموعه عظیم صنعتی کشور به کسب عنوان بازنشستگی نائل شدند، قدردان و شکرگزار تلاش، همت و اراده بزرگ‌مردان و شیرزنانی است که سرمایه عمر ، فکر و همت خود را صرف رشد و تعالی شرکت و درنهایت آبادانی ایران اسلامی کردند تا امروز این شرکت به افتخاری برای ایران و ایرانی مبدل شود و بدون تردید این امر مرهون برنامه‌ریزی و همت والای این عزیزان و شایسته تحسین و سپاسگزاری است.

منبع خبر: ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.