×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر علی عسکری در اجلاس مدیران شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس با گرامیداشت یاد و خاطره “سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی” گفت: ایشان، نماد مجاهدت خالصانه برای دفاع از اسلام و نظام بود و باید مکتب این شهید والامقام به الگویی برای همه ما تبدیل شود.

وی گفت: اگر در کنار کسب و کار و سود، ارزش هایی همچون یاد خدا، ایمان، صداقت و اخلاص تقویت شود،باعث برکت در روند رو به رشد ما خواهد شد.

راهبردهای کلیدی هلدینگ خلیج فارس

دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه با تبیین شرایط مطلوب این گروه صنعتی،تولیدی و بورسی گفت: افزایش ظرفیت تولید، صیانت از سهام گروه در بورس، خلق امید با سودآوری و ثروت بیشتر و حمایت ویژه از صنایع پایین دستی از مهمترین سیاست ها و اهداف راهبردی ماست.
وی با اشاره به ثبت رکورد بالای ۱۰۰ درصد برنامه های تولید در مجتمع های پارس، نوری، اروند، ، تندگویان، ایلام ، خوزستان، بیدبلند و…تأکید کرد: اولویت ما، افزایش ظرفیت محصول از ۲۲ به ۳۰ میلیون تن است و در این زمینه، از ایده های خلاقانه استقبال می کنیم.

تکمیل طرح های در دست اجرا
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه ۲۹ طرح در دست اجرا داریم گفت: تا پایان امسال سه طرح و سال آینده ۱۰ طرح به بهره برداری می رسد.
وی افزود : فاز اول هنگام، پالایشگاه گازیادآوران و مجتمع پتروشیمی گچساران سه ابر پروژه ای هستند که تا پایان امسال به بهره بردای می رسد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در حمایت از صنایع پایین دستی با ایجاد پارک های تخصصی در ۱۳ نقطه کشور گفت: این پارک ها باعث رونق سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف می شود.
به گفته وی، با برنامه طراحی شده ، زمینه ورود سایر حوزه‌های بخش خصوصی به پارک‌ها فراهم خواهد شد.
دکتر علی عسکری افزود: ایجاد صندوق پروژه، از ابتکارات گروه خلیج فارس برای آغاز طرح‌های جدید و بهره‌برداری از طرح های در دست اجراست.
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به انجام مطالعات برای احداث ۹۰ طرح در بخش پایین دستی گفت: با بررسی های انجام شده، ۶۰ طرح در بخش های آرایشی، بهداشتی ، رنگ و چسب ، صنایع خانگی و ساختمانی ، خودرو، کود و سموم و…نهایی شده است.

🔹ارتقای رتبه جهانی
دکتر عـلی عسـکری در ادامه افزود: تلاش های مجموعه هلدینگ خلیج فارس باید بر حفظ رتبه ۲۳ در بین یکصد شرکت برتر پتروشیمیایی دنیا و ارتقای آن برای قرار گرفتن بین ۱۰ شرکت برتر متمرکز شود.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین با اشاره به اهمیت خاموش شدن فلرها در صیانت از محیط زیست و خلق ثروت گفت: علاوه بر مجتمع پالایشگاه گاز یادآوران که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، باید تا پایان سال آینده،برنامه ریزی جامع برای تکمیل فرآیند خاموش شدن فلرها در استان های خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس توسط پالایشگاه گاز بیدبلند صورت گیرد.

حالِ خوب ارزشمندترین شرکت بورسی
دکتر علی عسکری با اشاره به افزایش دارایی هلدینگ در بورس گفت: فارس ارزشمند ترین نماد در این بازار است و امسال ٢۴ هزار میلیاردو ۵٠٠ میلیون تومان بین سهامداران توزیع شد.

حمایت مجتمع‌های تابعه از پارک های پایین دست، نگهداشت و تقویت سرمایه انسانی، ضرورت سرمایه‌گذاری در بالادست و تأمین خوراک پایدار، مستند سازی فعالیت‌های فنی و آموزشی در شرکت‌های تابعه، حذف موانع موجود برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و… از دیگر تأکیدات دکتر علی عسکری در جمع مدیران این هلدینگ پیشرو در صنعت پتروشیمی بود.

مدیران چه گفتـند؟
در اجلاس مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت کنندگان، علاوه بر ارائه گزارش، مهمترین اولویت ها و نیازمندی ها را برای افزایش بهره وری و تولید مطرح کردند .
ضرورت حمایت از طرح های در دست اجرا و رایزنی با بانکها، رفع موانع خرید و نصب تجهیزات با توجه به نوسانات ارزی، ارتقای سرمایه انسانی ، حل مشکل مسکن نیروهای شاغل در عسلویه،ماهشهر و سایر مناطق، سیاستگذاری کلان در حوزه های مختلف از جمله HSE، برگزاری جلسات تخصصی با هدف ارائه مناسب موفقیتهای شرکت های تابعه ، بازنگری در پرداختی همکاران و یکسان سازی آنها، بخشی از مهمترین مسائل مطرح شده مدیران در این نشست یکروزه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.