×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صنعت برق تابستان تلخی را گذراند/ اعمال خاموشی برای صنایع دردناک است

به گزارش کیوسک خبر، علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی برق با بیان اینکه صنعت برق یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور است، اظهار داشت: نمایشگاه محل عرضه آخرین دستاوردها و مجموعه روش‌های شناخت مردم از پیشرفت این صنعت و محلی برای تبادل نظر و همفکری جهت توسعه آتی این صنعت است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه ۲۱ شاهد استقبال بینظیری از صنعت برق کشور هستیم، افزود: هرچند مدتی به دلیل شیوع کرونا رکود شدیدی را در صنایع شاهد بودیم اما صنعت برق بدون وقفه و در اولین فرصت در نمایشگاه حضور فعال داشت.

وزیر نیرو ضمن ابراز قدردانی از فعالین بخش خصوصی بویژه سندیکای برق، تصریح کرد: سندیکای برق فعالترین سندیکای کشور در حوزه صنایع است و مجموع فعالیت ها نشاندهنده رشد و پیشرفت صنعت در کشور است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین محور توسعه کشور انرژی است، گفت: کشور ما از ذخایر عظیم نفت و گاز برخوردار است و یکی از بهترین روشهای استفاده از این انرژی تولید برق برای مصرف و انتقال بعنوان مهم‌ترین شاخص توسعه کشور است.

محرابیان با بیان اینکه ما در پی تبدیل انرژی به برق و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال هستیم، گفت: باید بدانیم از این فرصت در اختیار کشور و سرمایه عظیم و ملی جهت رفاه و رسد کشور چگونه بهره ببریم.

وی بیان داشت: در دهه اول انقلاب مجموع تولید برق کشور کمتر از ۷ هزار مگاوات ظرفیت داشت که این میزان اکنون و در ۴۰ سال پس از انقلاب به ۸۳ هزار مگاوات شامل حرارتی، برقابی، تحدیدپذیر و اتمی رسیده است.

مقام عالی وزارت نیرو گفت: اکنون مصرف بسیار بیشتر از ظرفیت نصب شده نیروگاهی است به طوری که به خاطر رسد پایین صنعت در تابستان ۱۵ هزار مگاوات کمبود داشتیم که به صورت محدودیت تولید صنایع و یا خاموشی مواجه شدیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه صنعت برق تابستان تلخی را پشت سر گذاشت، تاکید کرد: رشد مصرف برق به معنای رشد اقتصاد است وقتی به دلیل کمبود تولید برق به صنعت محدودیت می‌دهیم یعنی از ظرفیت اشتغال و صادرات کم می کنیم که بسیار دردناک است.