×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صنایع برای تولید برق برنامه‌ریزی کنند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، هم‌زمان با میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و هفته وحدت، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه معاونین خود به دیدار آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان رفتند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، ولادت حضرت امام صادق (علیه‌السلام) و هفته وحدت، با تأکید بر ضرورت توجه مدیران به اهداف کلان اظهار کرد: توصیه من به تیم مدیریتی فولاد مبارکه این است که در اتخاذ تصمیمات خود از نظرات کارشناسی همه افراد بهره ببرند و از تجارب و دانش افراد مختلف استفاده شود.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توسط خدمت‌گزاران به نظام جمهوری اسلامی در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه تسلیحات نظامی به خودکفایی رسیده، به‌گونه‌ای که از زمان جنگ تحمیلی تاکنون همواره دشمن از ما وحشت داشته است. در دوران دفاع مقدس وحشتشان از این بود که ما از کشوری اسلحه بخریم و حالا از این وحشت دارند که ما اسلحه‌ها و موشک‌هایمان را به دیگر کشورها بدهیم؛ آمریکا از موشک‌های ایران می‌ترسد و این امر نشان‌دهنده سربلندی و عظمت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه صنایع می‌توانند خود تولیدکننده برق موردنیاز خود و یا حتی مازاد بر آن باشند و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی شود، اذعان داشت: پیش‌بینی برای تأمین برق موردنیاز صنعت فولاد و ذوب‌آهن و محل استقرار این دو صنعت باید از مدت‌ها قبل صورت می‌گرفته است تا در خصوص انرژی چالش ایجاد نشود.

احداث نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی برق توسط فولاد مبارکه

دکتر محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت توجه به نگاه کلان و توسعه‌محور در فولاد مبارکه، از امام‌جمعه اصفهان خواست تا چنین نگاه‌هایی در مدیریت کلان مورد حمایت قرار گیرد تا مدیران بتوانند با آزادی عمل بیشتری بر مسائل اصلی و مأموریت‌های خود تمرکز داشته باشند و حواشی مختلف مانع پیشبرد اهداف کلان نگردد؛ شرکت فولاد مبارکه نه‌تنها پاسخگوی سهام‌داران خود است، بلکه خود را به سایر ذی‌نفعان خود که همان کارکنان، مردم منطقه، استان و کشور هستند نیز پاسخگو می‌داند و این پاسخگویی را در چهارچوب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود به انجام می‌رساند، چراکه معتقدیم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی فراتر از مساعدت‌های مالی و خدماتی به مراکز مختلف است.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه کلان و کارشناسی‌شده در مدیریت افزود: بخشی‌نگری و نگاه سیاسی در مدیریت آسیب‌زاست و فقدان رویکرد مدیریتی با نگاه جامع، تبعات جبران‌ناپذیری برای بخش‌های مختلف ازجمله صنعت کشور در پی داشته؛ به‌طوری‌که طرح‌های غیرکارشناسی قبلی در حال حاضر گریبان‌گیر برخی از بخش‌ها شده است؛ حوزه معدن یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور برای سرمایه‌گذاری است که در بسیاری از بخش‌های زیرمجموعه آن نیز برای پیشبرد پروژه‌ها، از دانش و تکنولوژی روز دنیا بهره‌مندیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از احداث نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی برق در اصفهان از سوی این شرکت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای دسترسی به ۵۰۰ مگاوات برق از مقدار فوق به‌صورت خورشیدی در دست بررسی است.

وی در پایان گفت: در شرایط دشوار اقتصادی کشور که شبیه به جنگ نابرابر تحمیلی است، پیروزی ما مستلزم رویکرد مدیریت جهادی و روحیه تحول‌گرایانه است، همان‌طور که در آن دوران بسیاری از فرماندهان جنگ توانستند با این شیوه بر محدودیت‌ها غلبه کنند.