×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صعود قیمت نفت در پی مخالفت اوپک پلاس با افزایش بیشتر تولید

به گزارش کیوسک خبر، بهای معاملات نفت برنت ۸۲ سنت معادل بیش از یک درصد افزایش یافت و به ۸۱ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه حدود دو درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت آمریکا ۹۷ سنت معادل ۱.۲۵ درصد افزایش یافت و به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

وزیران گروه اوپک پلاس در دیدار روز پنج شنبه موافقت کردند برنامه فعلی افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را از دسامبر ادامه دهند و درخواست‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تولید بیشتر نفت و کنترل رشد قیمت‌ها را نادیده گرفتند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: دیدار اوپک پلاس درباره تولید راحت و سریع بود و این گروه به هیچ وجه در نظر نداشت استراتژی تولید خود را تغییر دهد و این پیامی بود که آنها داشتند.

این گروه پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹ و فروپاشی تقاضا، محدودیت عرضه چشمگیری را به اجرا گذاشت اما از آن زمان با بهبود تقاضا، تسهیل این محدودیت را به شکل تدریجی آغاز کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت اخیرا به بالاترین حد هفت سال اخیر صعود کرده‌اند اما هفته جاری تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا و احتمال رشد تولید مناطق دیگر تحت تاثیر قیمت‌های بالا، سقوط کردند. نفت برنت در مسیر ثبت حدود چهار درصد کاهش هفتگی قرار دارد که دومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود و نفت آمریکا در مسیر ثبت حدود پنج درصد کاهش هفتگی پیش می رود.