×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از الفباخبر ، هرچه زمان پیش می‌رود تکنولوژی پیشرفته‌تر و حضور خدمات دیجیتال بیشتر از قبل حس می‌شود.
کافیست همین امروز را با ۱۵ سال گذشته مقایسه کنید؛ در خیابان‌ها به ندرت دستگاه خودپرداز پیدا می‌شد، اپلیکیشن های پرداخت وجود نداشتند و برای انتقال ساده پول ساعت‌ها و فقط در شعب بانک تلف می‌گردید.
به مرور تکنولوژی جای خود را در دنیا پیدا کرد و مردم نیز به دلیل سهولت انجام امورات روزانه به سراغ آنها رفتند.
صنعت بانکداری به طرز شگفت‌انگیزی طی سال‌های گذشته تغییر کرده است. در حالی که مشتریان همچنان به روش‌های سنتی از بانک‌ها خدمات می‌گیرند، اما اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند خدمات مالی خود را به صورت آنلاین انجام دهند، اینجاست که نقش بانکداری دیجیتال پررنگ‌تر می‌شود.
در کنار این موضوع، بانکداری در شعبه نیز همچنان به عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از بانکداری در جریان است اما مزایای بانکداری دیجیتال به قدری وسوسه کننده است که اغلب بانک‌های بزرگ جهان در حال تبدیل کردن ۵۰ درصد شعب خود به شعب دیجیتال هستند.
با شرح یک مثال موضوع را شفاف می‌کنیم. در فضای مجازی نسبت به ۶ سال گذشته، وی‌چت، وایبر و لاین جای خود را به اینستاگرام، تلگرام و واتساپ دادند و دلیل آن خدمات دهی بهتر این اپلیکیشن‌ها و تنوع خدمات‌دهی آنها بود.
این موضوع به طور واضح تفاوت بانکداری سنتی و دیجیتال را شرح می‌دهد.
نیاز به توضیح نیست که بانک‌های سنتی، خدمات افتتاح حساب فراهم می‌کنند و همچنین نخستین نهادهایی بودند که سرویس‌های مالی ارائه می‌کردند. خدماتی مانند سپرده بانکی، ارائه وام، انتقال پول، پرداخت قبض و موارد مشابه دیگر. با این حال، بانکداری در این مدل وابسته به مکان و زمان است و ضروری بود که افراد برای دریافت خدمات مورد نظر خود و همچنین انجام حتی یک تراکنش به شعبه مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.