×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایبِنا، در روزهای پایانی اسفندماه، قطار عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه با سرعت در حرکت است؛ در تازه‌ترین مورد، ۹.۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان در نماد «شگویا» امروز در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار عرضه شد تا سومین شرکتی باشد که در سال ۹۸ در گروه محصولات شیمیایی فرابورس روی تابلو معاملات می‌رود.

براساس این گزارش، امروز شنبه ۱۷ اسفندماه تعداد ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۲۷۶ سهم شرکت پتروشیمی تندگویان برای نخستین بار به عموم عرضه و هر سهم آن ۴۳۸۰ ریال کشف قیمت شد.

در این عرضه اولیه که شانزدهمین عرضه اولیه فرابورس از ابتدای امسال به شمار می‌رود، شاهد مشارکت ۱.۶۵۶.۵۴۵ کد معاملاتی بودیم که حداکثر ۱۳۸۸سهم به ۱.۶۰۳.۷۰۳ کد تخصیص یافت. در اطلاعیه عرضه اولیه این شرکت، دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۴۰۰۰ ریال تا ۴۳۸۰ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی نیز ۳۰۰۰ سهم تعیین شده بود.

از سوی دیگر مدیریت این عرضه را شرکت کارگزاری خبرگان سهام بر عهده داشت و شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان نیز متعهد بود به میزان ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه را در صورت به فروش نرفتن، خریداری کند.

نماد «شگویا» به عنوان دویست‌ویازدهمین نماد معاملاتی (یکصد و بیست و هشتمین شرکت در بازار دوم)، از ۵ بهمن‌ماه امسال در فرابورس پذیرش شد. این شرکت در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد و بر اساس امیدنامه آن، تامین مواد اولیه واحدهای پایین‌دستی در صنایع نساجی و بسته‌بندی کشور و صرفه‌جویی ارزی از مهمترین اهداف این شرکت است.

شایان توجه است که «شگویا» دومین عرضه اولیه‌ای است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز در آن حضور خواهند داشت. براساس اطلاعیه منتشر شده در وب‌سایت فرابورس، تعداد کل سهام قابل عرضه به صندوق ها در روز کاری پس از عرضه اولیه به تعداد ۲۱۵ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۹۹۴ سهم است. همچنین ضریب تخصیص سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این شرح است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با ضریب ۸۰۰، صندوق های سرمایه‌گذاری مختلط با ضریب ۴۰۰ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با ضریب ۸۵ می‌توانند در خرید این عرضه اولیه مشارکت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.