×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با حضور در اختتامیه جام رسانه امید، روایت‌های امیدآفرینی از خط‌شکن بودن در کربلای ۴ تا خط شکنی فولاد در انتقال آب دریا به اصفهان را تشریح کرد.

کیوسک خبر ـ محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: نقل است زمانی که شهید ستاری قصد داشت تحولاتی را در صنعت هواپیمایی در بحران تحریم‌ها ایجاد کند، عده‌ای ریسک این نوآوری‌ها را بالا می‌دانستند و این شهید را از ادامه مسیر باز می‌داشتند و منع می‌کردند که ریسک ورود به حوزه هوایی ممکن است به یک فاجعه ختم شود، همه توصیه می‌کردند که در ساحل آرامش بنشین و دل به واردات بده اما از آنجایی که ریسک پذیری از شئون اصلی خط‌شکنی است، شهید ستاری با جسارتی مثال‌زدنی ایستاد و امروز یکی از صنایع قابل ذکر در خودکفایی، صنعت هوایی در حوزه نظامی است.
وی همچنین به حمله سایبری به فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: همه بر این باور بودند که حمله سایبری به فولاد مبارکه به یک فاجعه بزرگ ختم می‌شود و کارخانه فولاد مبارکه ماه‌ها متوقف می‌ماند، به هر حال هزاران تن مذاب فولاد در دمای ۱۶۰۰ درجه در جریان بود، ظرفیت یک فاجعه در هر یک از پاتیل‌ها وجود داشت اما همکاران خط شکن ما در فولاد مبارکه این بار هم وارد میدان شدند، وارد سیستم‌ها شدند، ریسک و مسئولیت پذیرفتند و با علم به خطرهای راه، خط تولید را از توقف خارج کردند و تولید اسلب‌ها ادامه پیدا کرد. در کمتر از ۳۶ ساعت جریان تولید به حالت اولیه برگشت و سایر بخش‌ها نیز فعالیت را از سر گرفتند.
طیب‌نیا درباره اعتماد به شرکت‌های داخلی گفت: در جبهه‌های دیگر ما به شرکت‌های داخلی اعتماد کردیم و با اعتماد و حمایت از شرکت‌های داخلی طی ۲ سال نیروگاهی با بالاترین راندمان ساختیم، لکوموتیو ساخت داخل تولید شد و امروز ده‌ها شرکت در حوزه دانش بنیان را حمایت و شاهد رشد آنها هستیم و به زودی با رشد آنها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: ما در فولاد مبارکه تنها به فکر تولید فولاد نیستیم، ما خودمان را صرفاً تولید کننده فولاد نمی‌دانیم، ما رسالتی بسیار بزرگ‌تر را برای خود تعریف کرده‌ایم و آن «خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی» است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.