×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شرکت دخانیات ایران با فدراسیون کشتی تفاهمنامه امضا کرد

شرکت دخانیات ایران در راستای انجام مسئولیت اجتماعی سالن های ورزشی خود را رایگان در اختیار فدراسیون کشتی قرار داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، میان شرکت دخانیات ایران و فدراسیون کشتی تفاهم نامه همکاری ورزشی امضاء شد.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، سالن های کشتی این شرکت در استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان، کردستان و تهران در اختیار فدراسیون کشتی ایران قرار گیرد.

  • نگاه دخانیات به ورزش کشور نگاه خادمی و نوکری است نه درآمدزایی

محمد شیخان مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در این مراسم که با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در شرکت دخانیات برگزار شد، با بیان اینکه کشتی یک ورزش پهلوانی و ایرانی است، گفت: کشتی در دل این خاک ریشه دارد و الحمدلله افتخارات زیادی را برای کشور در مسابقات مختلف منطقه‌ای و جهانی کسب کرده است.
وی با اشاره به خاطرات کسب مدال طلای مسابقات سیدنی در سال ۲۰۰۰ توسط دبیر گفت: دبیر جزء افتخارات ماندنی ورزش کشور است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه سرانه ورزش کشتی در کشور کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: کشتی که در صحنه های جهانی و بین المللی برای ایران افتخار آفرین بوده است، حیف است که تعداد کشتی گیران ما در کشور کم شود.
شیخان با بیان اینکه ما به عنوان تولیدکننده محصولات دخانیات هم با استعمال دخانیات مخالفیم و هم علاقمند هستیم تا مصرف دخانیات کاهش پیدا کند ،گفت: لذا با نگاه مسئولیت اجتماعی به دنبال این هستیم که زیرساخت های ورزشی را که در شرکت دخانیات وجود دارد در اختیار فدراسیون کشتی برای کشف و پرورش استعدادهای این رشته قرار دهیم و آنها با تجهیز این سالن ها زمینه را برای پرورش استعداد های ورزش کشتی فراهم نمایند.

وی با تاکید بر اینکه ما دنبال درآمدزایی از ورزش کشور نیستیم، گفت: با افتخار همه ظرفیت های زیر ساختی ورزش کشتی شرکت دخانیات را در اختیار فدراسیون کشتی قرار دهیم تا برای پرورش و کشف استعدادها اقدام شود.
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: امیدواریم در این عرصه فرزندانی تربیت شوند که یادآور نام جهان پهلوان تختی و علیرضا دبیر ها باشند.

شیخان با بیان اینکه شرکت دخانیات در رشته کشتی ریشه عمیق دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است که سالن کشتی شرکت دخانیات فعال است و انسانهای بزرگ و نام آوری در اینجا تمرین کردند. از جهان پهلوان تختی گرفته تا دیگر عزیزانی که در این مجموعه تمرین کرده و مدال گرفتند.

وی افزود: برادر عزیز آقای پژمان درستکار که سرمربی تیم ملی کشتی است خودش یک دخانیاتی است و این برای صنعت دخانیات یک افتخار است چرا که حامی ورزشی بوده و در دل خود استعدادهای خوبی را پرورش داده است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران تصریح کرد: از این جهت ما علاقمند هستیم تا همکاری و تعامل با فدراسیون کشتی داشته باشیم و این موضوع با استقبال برادر عزیزم جناب آقای دبیر مواجه شده که جای تشکر دارد.

شیخان با تاکید بر اینکه ما با فدراسیون کشتی تفاهم کردیم، گفت: حوزه سخت افزاری و زیرساخت با شرکت دخانیات است اما حوزه نرم افزاری مثل مربی، اداره امور و پرورش و کشف استعداد با فدراسیون کشتی است.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر همین مسیر طی شود در آینده باشگاه دخانیات می تواند استعدادهای خوبی را برای کشور پرورش دهد و جزء کارنامه های درخشان فدراسیون کشتی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه صنعت دخانیات باید برای ورزش ، بهداشت و فرهنگ کشور و عرصه مسئولیت اجتماعی مالیات پرداخت کند، گفت: این موضوع در همه جای دنیا مرسوم است.

شیخان تاکید کرد: آنهایی که در دوره قبل نگذاشتند صنعت دخانیات مالیات پرداخت کند، با مافیای دخانیات همراهی کردند و فرصت را از کشور و دولت گرفتند.

وی افزود: این صنعت باید مالیات خود را نسبت به دولت پرداخت کند و دولت از این مدل برای ارتقا بهداشت، ورزش و فرهنگ کشور هزینه نماید.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: یکی از موضوعاتی که صنعت دخانیات می تواند به جامعه کمک کند، کمک به سلامت، بهداشت و و به ویژه ورزش کشور است.

شیخان گفت: جامعه ای در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرد که با نشاط باشد و نشاط و تعالی در جامعه ای صورت می‌گیرد که در آن ورزش باشد .چرا ما باید این را محروم کنیم و نگذارند از این فرصت استفاده شود.

وی تصریح کرد: بنابراین خوشحال هستیم که صنعت دخانیات در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای اینکه به ورزش کمک کند، در این راستا قدم برداشته است.
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: در این عرصه نگاهمان به ورزش نگاه درآمدزایی نیست بلکه نگاه حمایتی، خادمی و نوکری است.
شیخان گفت: امیدوارم این همکاری و تفاهمنامه بستری برای رشد استعدادها و پویایی در سالن های ورزشی شرکت دخانیات و سراسر کشور باشد.

  • شرکت دخانیات الگویی برای سایر دستگاه‌ها و نهادها

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران نیز در ابتدای مراسم با اشاره به اقدام شرکت دخانیات ایران مبنی بر در اختیار گذاشتن رایگان سالن های ورزشی برای فدراسیون کشتی گفت: اقدام شرکت دخانیات بسیار خوب بوده و ما از این بابت از مسئولین شرکت دخانیات به خصوص مدیرعامل تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه کار شرکت دخانیات می تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها و نهادها باشد، گفت: شرکت دخانیات کار بزرگ انجام داد و سالن های ورزشی خود را در اختیار فدراسیون کشتی گذاشت.

رئیس فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه هدف شرکت دخانیات درآمدزایی نیست، افزود: اگر ما می خواستیم که این سالن های آماده را راه اندازی کنیم، باید چندین میلیارد تومان هزینه می کردیم.

وی افزود: کار دخانیات یک کار بسیار بزرگ در عرصه ورزش کشور و کشتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.