×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت دخانیات ایران با حضور در پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا) آماده میزبانی از تولیدکنندگان داخلی به منظور تأمین بخشی از نیازمندی‌های خود است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا) از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه، همزمان با هفته پژوهش با همکاری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شورای عتف وزارت علوم در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا می‌شود.

شرکت دخانیات ایران بر مبنای رویکرد حمایتی خود از تولید داخلی و به منظور تأمین نیازمندی‌های خود در حوزه‌های مختلف به ویژه تأمین قطعات و مواد اولیه از مسیر تولیدکنندگان داخلی دارای توانمندی فناورانه و نیز جذب سرمایه‌گذار در این نمایشگاه حضوری فعال دارد. این شرکت همچنین اقدام به ارائه بخش‌هایی از دستاوردهای پژوهشی خود در نمایشگاه کرده است.

شرکت‌های تولیدی فناور می‌توانند با حضور در غرفه شرکت دخانیات(شماره ۹۲- راهرو اصلی شبستان مصلی) ضمن آشنایی و کسب اطلاع از نیازمندی‌های این واحد تولیدی، توانمندی‌های خود در جهت تأمین آن را تشریح کنند.

یادآور می‌شود یکی از موانع اصلی عدم رونق تولید داخل در کشور، عدم اطلاع تولیدکنندگان از نیازمندی‌های بازار داخلی است. این موضوع باعث می‌شود که از یک سو، تولیدکنندگان محصولاتی را عرضه کنند که نیازی به آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد و از سوی دیگر، متقاضیان محصولات موردنیاز خود را در بازار داخل پیدا نکنند و درنتیجه، نیازمندی‌های خود را از طریق واردات تأمین نمایند؛ حال‌آنکه تولیدکنندگان خلاق ایرانی نشان داده‌اند که توانایی ساخت بخش زیادی از این محصولات وارداتی را دارند. لذا برقراری ارتباط میان دو سمت عرضه و تقاضا، می‌تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی را رفع نماید.

بر این اساس با هماهنگی میان ذی‌نفعان مختلف، برگزاری نمایشگاه‌های ارائه نیازمندی‌های تولید داخل برنامه ریزی شده است. در این نمایشگاه‌ها -که در دنیا با عنوان نمایشگاه‌های معکوس شناخته می‌شوند- تلاش می‌شود برخلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات اختصاص دارند، بر تقاضا و نیاز تمرکز گردد. به‌نحوی‌که سازمان‌ها و شرکت‌هایی که متقاضی تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌ها هستند، با حضور در این نمایشگاه‌ها، نیازمندی‌های خود را شرح می‌دهند؛ بازدیدکنندگان دارای توانمندی فناورانه نیز می‌توانند به نیاز متقاضیان پاسخ گویند و با آن‌ها وارد مذاکره شوند.

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند راه‌حلی برای رفع مشکلات مربوط به عدم امکان تأمین نیازمندی‌های کشور از خارج در شرایط تحریم باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.