×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

گزارش پژوهشی “تاثیر شیوع کرونا بر اینشورتک و بیمه‌های آنلاین”، به کاربرد فناوری‌های بیمه‌ای و بیمه‌های آنلاین در پیشگیری از افت فروش شرکت‌های بیمه‌ در دوران پاندمی کرونا پرداخته است.
بر اساس یافته‌های این گزارش، افزایش آگاهی مردم نسبت به بیمه به عنوان راه حل مناسب برای تامین امنیت جسمی و اجتماعی، تقاضا برای محصولات بیمه‌ای خاص را افزایش داده و در میان مدت، فروش بیمه‌نامه‌های فیزیکی را به سمت بیمه آنلاین هدایت می‌کند که این امر تداوم ارتباط بین بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه را به دنبال خواهد داشت.
شیوع ویروس کرونا اگرچه بخش‌های هواپیمایی و مسافرتی را به شدت متضرر کرد و باعث افت شدید قیمت سهام بیمه‌گرانی نظیر Axa وAllianz  شد اما فرصت جذب مشتریان جدید و جلوگیری از بروز خسارت را در اختیار شرکت‌هایی قرار داد که محصولات بیمه‌ای جدید متناسب با دوران پاندمی کرونا را طراحی  و به بازار عرضه کرده بودند.
بنا بر نتایج این گزارش، کمبود نقدینگی و تامین سرمایه مخصوصا برای اینشورتک‌های کوچک و تازه کار از مهمترین چالش‌های پیش روی اینشورتک‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود. قرار گرفتن در معرض حملات سایبری، تلاش هکرها برای نفوذ به سیستم اینترنتی شرکت‌ها و سوءاستفاده از دورکاری کارمندان تهدیدات جدی برای اینشورتک‌ها و بیمه‌های آنلاین در دوران پاندمی کرونا است.
بر اساس یافته‌های این گزارش، شرکت‌های بیمه سنتیِ کوچک و متوسط بزرگترین بازندگان بحران کرونا هستند چراکه به دلیل کمبود آموزش در زمینه کسب‌و‌کار الکترونیک، کماکان به اسناد کاغذی و فروش محصولات خودبه صورت فیزیکی متکی هستند و به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، به داده‌ها و اطلاعات مشتریان از راه دور دسترسی ندارند. به این ترتیب، بیمه‌گرانی که با ساختار دیجیتال سازگاری ندارند به خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط دچار خسارت بیشتری شده و بیش از بیمه‌گران سنتیِ بزرگ در معرض ورشکستگی قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.