×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سازمان تأمین‌اجتماعی ‌با سه سازمان نظام مهندسی کشور شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظام مهندسی معدن و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، توافقنامه منعقد و اعضای این سازمان‌ها که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، به‌صورت توافقی مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، یکی از مهم‌ترین ابعاد مأموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی است و در اجرای رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای به همه اقشار، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظام مهندسی معدن و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند. این نوع بیمه، ماهیت اختیاری دارد و مشمولان می‌توانند با انجام تشریفات مقرر و پرداخت حق بیمه از حمایت های قانونی مربوطه استفاده کنند.

براساس این گزارش، اعضای بیمه‌شده سازمان‌های نظام مهندسی کشور، از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان، درمان، کمک هزینه ازدواج، پروتز و اروتز، کمک هزینه مراسم ترحیم و کمک هزینه سفر بیمار و همراه بهره‌مند هستند.

این گزارش حاکی است با توجـه به اینکه این گروه از بیمه­شدگان، فاقد رابطه مزدبگـیری با سازمان‌های نظام مهندسی هستند، از شمول بیمه­بیکاری خارج هستند و بر این اساس حق­بیمه مربوطه (۳ درصد مبنای پرداخت حق بیمه) نیز از آنان وصول نخواهد شد.

‏‏در بخش خدمات درمانی نیز بیمه‌شدگان مذکور تابع ضوابط مورد عمل سازمان تأمین‌اجتماعی(همانند بیمه‌شدگان اجباری) و تغییرات و اصلاحات بعدی آن و از پرداخت فرانشیز در مراکز درمانی سازمان معاف هستند.۰

افراد متقاضی این نوع بیمه، می­بایست فاقد پوشش بیمه­ای، مقررات حمایتی خاص و رابطه مزدبگیری با کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی باشند و معرفی افراد مشمول به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی توسط سازمان‌های نظام مهندسی کشور انجام می‌پذیرد.

حداکثر شرط سنی برای بهره‌مندی از این پوشش بیمه‌ای برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت معرفی‌نامه در واحدهای اجرایی سازمان است و درصورتی‌که متقاضیان، دارای سابقه قبلی پرداخت حق‌بیمه قابل قبول نزد سازمان تأمین‌اجتماعی ­باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق­بیمه قبلی جهت ورود به دایره شمول به سقف سنی مجاز (۵۰­سال) اضافه می­شود.

پرداخت حق‌بیمه این دسته از بیمه‌شدگان به‌صورت انفرادی و توسط متقاضی انجام می‌شود و بیمه‌شده ملزم است حق‌بیمه هر ماه را تاپایان آخرین روز ماه بعد از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز کند.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متقاضیان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مرکز ارتباطات مردمی این سازمان (۱۴۲۰) تماس بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.