×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سیاست‌های کلان برجام در دولت جدید هم دنبال می‌شود/ رئیسی گفته افرادی که در ستادش بودند، لزوماً در کابینه‌اش نیستند/ بعید می‌دانم محدودیتی برای فضای مجازی ایجاد شود

کیوسک خبر -جلال میرزایی درباره اینکه برخی افراد تندرو در ستادهای رئیسی مشغول به کار بودند این نگرانی وجود دارد که این افراد در کابینه وی دنبال سهم‌خواهی باشند، چقدر ضروت دارد که رئیسی کابینه خود را با افراد غیر تندرو تشکیل و به وعده‌های عملیاتی خود عمل کند، گفت: آقای رئیسی با همین افرادی که در اطرافش قرار داشتند؛ با مواضع، برنامه و گفتمانی که در ایام انتخابات و مناظرات داشتند و درباره‌شان صحبت کردند از سوی مردم رأی آورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم در جریان دموکراسی باید این را بپذیریم که طرف پیروز این حق را دارد برای این که برنامه‌های خودش را اجرایی کند، با افراد موردنظرش دست به اقدام بزند، ما باید به حق دیگران احترام بگذاریم و مثل جریان مقابل‌مان عمل نکنیم؛ بنابراین این که بیاییم درباره برنامه و یا افرادی که قرار است در کنار ایشان باشند صحبت کنیم درست نیست و نباید ورود کنیم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی در دیداری که با طیف‌های مختلف داشت بارها گفت که پس از پیروزی در انتخابات درباره کابینه‌اش اظهارنظر می‌کند. در دیدار اخیری هم که با برخی از رسانه‌ها داشت، تاکید کرده بود که به طور قطع قرار نیست از کسانی که در ستادهای ایشان مسئولیت داشته‌اند استفاده کند اما این حق طبیعی ایشان است که از هم‌فکران خود استفاده کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیسی در جریان مناظرات به تعداد دنبال‌کنندگان خود در فضای مجازی اشاره و از حضور خود در فضای مجازی دفاع کرد چقدر ضرورت دارد که در دولت خود در عمل هم نشان دهد محدودیتی برای فضای مجازی ایجاد نمی‌شود؛ چراکه مردم در این مورد این نگرانی را دارند، گفت: بعید می‌دانم محدودیتی برای فضای مجازی ایجاد شود و اتفاقی در این زمینه رخ دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط، پیش‌بینی من این است که وضعیت فعلی در مورد فضای مجازی حفظ و محدودیتی را شاهد نباشیم.

میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مدت‌ها است که مذاکرات برجامی در جریان است و رئیسی هم در مناظرات انتخاباتی وعده‌هایی در خصوص برجام داده، چقدر ضروت دارد که وی برجام را احیا و با دنیا تعامل داشته باشد، گفت: بارها در دولت روحانی، ظریف و عراقچی گفته‌اند که سیاست‌ها در ارتباط با برجام سیاست‌های کلان نظام است .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی هم سیاست‌های کلان را دنبال می‌کنند و به نظر نمی‌رسد تغییری در رویکردها در قبال برجام ایجاد شود.