×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سوریه: واشنگتن دنبال سرپوش نهادن بر شکست خود در افغانستان است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه سه شنبه اعلام کرد که بیانیه مطبوعاتی آمریکا به وضوح منعکس کننده رویکرد تجاوزکارانه آمریکا به سوریه است و در چارچوب سرپوش گذاشتن بر شکست این کشور در افغانستان و حمایت از تروریسمی است که سوریه با آن روبروست”.
این وزارتخانه اعلام کرد که محتوا و ادعاهای دروغینی را که در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه ایالات متحده در ۲۱ اوت منتشر شده را محکوم می‌کند و اعلام کرد که واشنگتن سعی در تحریف حقایق و انتشار افکار گمراه کننده و غلط خود در مورد حمله شیمیایی هشت سال پیش در غوطه شرقی دمشق دارد.
خبرگزاری سانا به نقل از  وزارت خارجه سوریه گزارش داد که ایالات متحده با دروغ و ادعاهای ساختگی خود تلاش دارد اتهامات دروغین علیه سوریه مطرح شود درحالی که حتی طرف صادر کننده این بیانیه کاملاً می‌داند که سوریه به هیچ وجه چنین تسلیحاتی ندارد و در سال ۲۰۱۳ تمامی تعهدات خود را به کنوانسیون سلاح های شیمیایی به طور کامل اجرا کرد.
این وزارتخانه افزود: طبیعی است که ایالات متحده آمریکا از عوامل و ابزار خود در خاک سوریه از جمله گروه‌های تروریستی و قاتلانی که خون سوری‌ها را ریختند و علیه مردم ما جنایت کردند برای توجیه مداخله و تجاوز غرب به سوریه استفاده کند. 
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که سیاست آمریکا در حمایت از تروریسم و ​​اعمال همه انواع تحریم‌های اجباری یک جانبه، غیر انسانی و غیر اخلاقی، سیاستی است که مستحق محکومیت ، مجازات و مسئولیت است.
این وزارتخانه در پایان تأکید کرد که سوریه مخالف استفاده از سلاح شیمیایی در هر مکان، زمان و تحت هر شرایطی و توسط هر طرفی است؛ زیرا این موضوع با اصول اخلاقی آن مغایرت دارد.
روز یکشنبه وزارت امور خارجه آمریکا در هشتمین سالگرد حمله شیمیایی به غوطه شرقی دمشق با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس خود بار دیگر خواستار مسئول شناخته شدن نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی شد.
این وزارتخانه با چشم پوشی از بمباران مناطق مسکونی سوریه توسط جنگنده‌های واشنگتن به بهانه مقابله با عناصر داعش و سرقت منابع نفتی این کشور مدعی شد:” بسیاری از جنایات نظام سوریه به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد”!
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.