×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا نسبت به سال مالی قبل، ۱۴ درصد افزایش یافته است

معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی – شستا – از افزایش سود خالص شستا در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی به نقل از شستا، معبود عباس‌زاده، معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، با اعلام بهبود شاخص‌های کلان مالی شستا گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در حفظ و صیانت از سرمایه‌های بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، رویکرد مشارکت فعال در توسعه پایدار کشور در عین حفظ و ارتقای ارزش ذخایر سازمان را دنبال می‌کند و برمبنای این رویکرد، در سال ۱۴۰۰ که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بوده، بدون وقفه حمایت از بخش تولید را به عنوان یک محور کلیدی در تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، دنبال کرده است.
عباس‌زاده با تأکید بر اولویت رویکرد ارزش‌آفرینی در شستا، به میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا اشاره و تصریح کرد: میزان فروش تجمیعی گروه شستا در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل از آن، با رشد ۷۲ درصدی مواجه بوده، به نحوی که مبلغ کل فروش گروه از مبلغ ۹۴ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به این رشد در میزان فروش تجمیعی گروه، میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی نیز در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.
معاون راهبری هلدینگ‌های شستا خاطرنشان کرد: شستا در سال مالی ۱۴۰۰ به‌منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی از شناسایی و اعلام سود ناشی از معاملات درون‌گروهی و سود تهاتری اجتناب کرده است. در سال مالی ۱۳۹۹ از محل تهاتر سهام با بهای تمام شده دفتری، سودی معادل نُه هزار میلیارد تومان در گروه شستا شناسایی شده بود و با احتساب و کسر این میزان، سود واقعی شستا در سال مالی ۱۳۹۹ معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال مالی ۱۴۰۰، به ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین درآمدهای عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ در شرکت‌های تولیدی شستا (۸۵ شرکت تولیدی) نسبت به سال قبل با رشد ۳۵ درصدی از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
معاون شستا گفت: باتوجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه، در سال مالی ۱۴۰۰ و به‌منظور حفظ و صیانت از دارایی‌های بین‌نسلی و منافع سهامداران، عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۰ عملیاتی نشد که برنامه اقدام مشخص برای عرضه‌های اولیه در سال ۱۴۰۱ طراحی شده و براساس شرایط بازار سرمایه، اجرایی خواهد شد.
وی مجدداً تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به اصول و قواعد علمی و جهانی اقدامات سرمایه‌گذاری صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی، در حفظ و صیانت از سرمایه‌های مولد به دنبال مشارکت مؤثر در توسعه پایدار در کشور است.