×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با اعلام رئیس کل بانک مرکزی ️سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم دو برابر شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر فرزین در پایان جلسه امروز شورای پول و اعتبار با اعلام این خبر گفت: سقف این تسهیلات پیش از این در تهران به صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات در تهران به صورت انفرادی به ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی درخصوص شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر گفت: برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز سقف این تسهیلات پیش از این ۱۶۰ میلیون تومان به صورت انفرادی و ۳۲۰ میلیون تومان برای زوجین بود که با مصوبه جدید سقف این تسهیلات به ترتیب به ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات یاد شده در مناطق شهری نیز به صورت انفرادی ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان بود که به ترتیب به صورت انفرادی به ۲۴۰ و برای زوجین به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی یادآور شد: سقف تسهیلات پوشش هزینه تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی (جعاله) نیز که پیش از این ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی پیش از این اوراق گواهی حق تقدم (تسه) در اختیار بانک مسکن و بانک های تجاری بود اما با مصوبه جدید همه بانکها می توانند از این امکان استفاده کنند.

رئیس شوری پول و اعتبار در پایان به دیگر مصوبه امروز این شورا اشاره و تصریح کرد: مصوبه دیگر امروز شورای پول و اعتبار، اصلاح دستورالعمل وجوه اداره شده بود.

وی ادامه داد: وجوه اداره شده قرارداد مناسبی است که بر اساس آن افراد منابع خود را بانکها می گذارند و به افرادی که مدنظرشان است تسهیلات اعطا شود. لذا امید است که این مهم در اعطای تسهیلات خرد بسیار اثرگذار باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.