×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر عامل و مسئول ستاد اربعین بیمه میهن در دو هفته گذشته طی سفرهایی فشرده به عراق، به منظور انجام هماهنگی‌ها و اقدامات لازم با مقامات عراقی و عوامل اجرایی کشورمان در عراق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه میهن، در این سفرها سیدهادی شیخ‌ الاسلامی؛ مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره بیمه میهن و محسن مقدم؛ مسئول ستاد اربعین شرکت، به بررسی اقداماتی که در سال‌های قبل توسط شرکت‌های بیمه‌گر انجام شده پرداختند. مدیریت شرکت در این سفرها، با هدف آسیب‌شناسی تجارب گذشته با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و مشکل‌ساز و تمرکز بر ارائه راه‌حل‌هایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین، سلسله ملاقات‌هایی با مسئولان عراقی و عوامل اجرایی کشورمان در این کشور داشتند.

مسئول ستاد اربعین بیمه میهن گفت: طی دیدارهای انجام شده با محمدکاظم آل‌صادق، سفیر ایران در عراق و مشاوران ایشان موضوعات مختلفی از قبیل مسائل فرهنگی، مذهبی، امنیتی و تجربیات سالهای گذشته مورد بحث و بررسی واقع شد.

مقدم افزود: در نشست مشاور امنیتی سفارت ایران در عراق، ضمن بررسی راه‌های مواصلاتی بین شهرهای زیارتی و امور مرتبط با امنیت جاده‌ای، مباحث مربوط به حمل‌و‌نقل به تفصیل گفت‌و‌گو شد. همچنین مقرر شد با توجه به مذاکرات صورت گرفته، امسال در سامرا زائران برای انجام امور درمانی در بیمارستان شیعیان این منطقه پذیرش شوند. گفتنی است که با توجه به جو مذهبی منطقه سامرا، در سال‌های گذشته خدمات درخور و شایسته‌ای به زائران اربعین ارائه نمی‌شده که این موضوع مشکلاتی را برای آنها بوجود ‌آورده بود. در این دیدارها مقامات سفارت ایران بر لزوم فرهنگ‌سازی درباره بیمه اربعین تاکید ویژه‌ای داشتند.

به گفته آل‌صادق از جانب زائرانی که بدون بیمه وارد این کشور شده و متاسفانه بعضا دچار آسیب‌های جدی و حوادث منجر به فوت شده بودند، که با توجه به هزینه‌های سنگین پزشکی و درمانی معضلاتی برای مسئولان دو کشور ایجاد کرده‌اند. راه اندازی اتاق کنترل اربعین در کربلا مسئول ستاد اربعین بیمه میهن گفت: پیگیری‌ها جهت آماده‌سازی و راه‌اندازی اتاق کنترل اربعین در کربلا، از دیگر اقدامات بیمه میهن در عراق بوده است.

محسن مقدم اضافه کرد: قرار است مانیتور ۲۴۰ اینچی اتاق کنترل کربلا نشان‌دهنده وضعیت خدمات‌رسانی همه عوامل اجرایی، آمبولانس‌ها، هلال احمر و… باشد تا رصد کاملی از وضعیت خدمت‌رسانی به زائران انجام شود. حضور بیمه میهن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عراق در دیدار مدیر عامل و مسئول ستاد اربعین بیمه میهن با شصتی کریمی سرکنسول ایران در عراق آخرین وضع خدمات رسانی بیمه‌ای در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. شصتی کریمی با بیان ظرفیت قابل توجه بیمارستان امام علی نجف بیان کرد که با توجه به حضور کادر هلال احمر در این بیمارستان مشکلی در رابطه با خدمات دهی به زائران ایرانی نخواهیم داشت و این بیمارستان آماده خدمات‌دهی گسترده و پذیرش مصدومان اعزامی است. مسئول ستاد اربعین بیمه میهن نیز با اشاره به انجام آخرین اقدامات بیمه میهن در عراق گفت: بیمه میهن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عراق تعداد ۵۰ نفر نیروی مسلط به زبان عربی مستقر کرده که بیمه شدگان را در مراحل مختلف، از پذیرش تا ترخیص همراهی خواهند کرد.

محسن مقدم افزود: این افراد کسانی که بیمه نداشته باشند، را به بیمارستان منتقل می‌کنند، اما در خصوص افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند را پس از انتقال به بیمارستان تا سایر پیگیری‌های لازم همچون تهیه دارو و یا انتقال به مراکز مجهزتر همراهی خواهند کرد.

همچنین در جلسه مشترکی با طباطبایی، مدیر مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در کشور عراق، اعلام شد ۳۵۰۰ نیروی این سازمان به عراق وارد شده‌اند و آمادگی ارائه خدمات به زوار اربعین هستند. به علاوه در هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه‌های عراقی توافق شد تعداد ۷۴ پایگاه درمانی در سه سطح به زائران ایرانی خدمت ارائه کنند. این خدمات طیف وسیعی از نیازمندی‌های درمانی را از امور عادی و سرپایی همچون گرمازدگی تا جراحت‌ها و وضعیت‌های حاد پزشکی را در بر می‌گیرد. مقدم گفت: سطح یک شامل مراکز درمانی با پزشک‌های عمومی و متخصص است، که مجهز به امکانات لازم برای عمل‌های سرپایی است. در مراکز سطح دوم پزشک‌های طرح و پرستار در درمانگاه‌ها مستقر هستند و در سطح سوم بهیارها به مداوای فوریت‌های پزشکی خواهند پرداخت.

محسن مقدم در پایان به انتقال متوفیان به خاک کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین کشور عراق در بحث متوفیان، جسد هر تبعه‌ای که در خاک این کشور فوت کند، می‌بایست برای سیر مراحل اداری و انجام کالبد‌شکافی به بغداد منتقل شود، تا پس از صدور گواهی فوت به کشور خود انتقال یابد. مسئول ستاد اربعین بیمه میهن افزود: طی توافقات صورت گرفته قرار بر این شد که در صورت رضایت اولیاء و همراهان متوفی پیکر وی بدون انجام کالبد‌شکافی به ایران انتقال یابد که این موضوع با استقرار کنسول‌ها مدیریت خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.