×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: طی سه سال اخیر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود فولاد مبارکه بین ۷۰ میلیون نفر سهامدار این شرکت توزیع شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایراسین، سید یاسر طیب نیا در آئین راه اندازی فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه که با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد، ضمن خدا قوت به همه کارکنان فولاد مبارکه و پیمانکاران برای رکوردزنی در راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس “اف” اظهار داشت: ۷۰ درصد از تجهیزات این نیروگاه از قطعات و تجهیزات تولید داخل اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین لازم است از تمامی شهدای ایران و قهرمانانی که رکورد انسانیت را در تاریخ ثبت کردند و شهدایی که فارغ از افتخارات دفاع مقدس نام آنها برکت آفرین و حماسه آفرین است قدردانی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه اصفهان خطه حماسه‌هاست، گفت: اصفهان که با تقدیم ۲۴ هزار شهید ۱۰ درصد شهدای کشور را در دفاع مقدس به خود اختصاص داده است امروز علاوه بر تمدن و فرهنگ تاریخی خود توسط جوانان پیشتاز از منظر افتخارآفرینی صنعتی نیز با تولید نزدیک به ۴۵ درصد فولاد کشور به عنوان قطب تولید فولاد ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین دستاورد صنعتی پس از انقلاب و مولود انقلاب طرح‌های توسعه خود را همواره با نام شهدا افتتاح کرده است، ادامه داد: مگامودول‌های واحد احیا مستقیم فولاد مبارکه به نام شهید حسین خرازی مزین شد پس از آن نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به نام سردار سلیمانی کلید خورد و امروز جمع این سه رفیق بهشتی با نامگذاری نیروگاه فولاد مبارکه به نام شهید احمد کاظمی و در سالروز شهادت شهید جهان آرا، به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: عجیب نیست که بگوییم این اتفاقات و افتتاح‌ها فتح خرمشهر دیگر در صنعت است، امیدوارم به برکت رشادت‌های این عزیزان خیر و برکت این نیروگاه برای مردم استان و تمامی کشور باشد تا در فصل‌های پرمصرف شاهد خاموشی صنایع نباشیم.

طیب نیا در ادامه گفت: انقلاب اسلامی به ما آموخت که توکل بر خدا و تکیه بر اراده ایرانی راه برون رفت از مشکلات خواهد بود، امروز در شرایطی قرار داریم که فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا در شرایط تحریمی و رکود جهانی در این صنعت و علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد به اندازه تولید برخی از کشورهای جهان به تنهایی تولید فولاد دارد؛ ما در فولاد مبارکه به تنهایی اندازه کل کشور عربستان، اسپانیا، اتریش، استرالیا و مالزی فولاد تولید می‌کنیم و نقش موثر فولاد مبارکه در جایگاه دهم شدن فولاد ایران بین کشورهای تولیدکننده جهان غیر قابل انکار است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب یک میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شد و امروز شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور هستیم و ظرفیت ۴۶ میلیون تنی امروز برجاست.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه لازم است در همین زمینه از کلام رهبر معظم انقلاب استفاده کنم و اعلام کنم که امروز در صنعت فولاد کشور به قله‌ها نزدیک هستیم، ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه هفتم جهانی بر اساس افق سال ۱۴۰۴ مسیر چندان زیادی نداریم که اگر تابستان گذشته و زمستان سال قبل با قطعی گاز و برق مواجه نبودیم می‌توانستیم رتبه هفتم جهان را نیز پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: ما امروز اگر در کشور موشک نقطه زن داریم باید اذعان داشته باشیم که تولید فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل که سال گذشته در فولاد مبارکه موفق به تولید آن شدیم دقیقاً به مثابه یک محصول راهبردی در صنعت دنیا است.

طیب‌نیا همچنین به تولید ورقه فولادی برای تولید لوله‌های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: دشمن به خیال خام خود فکر می‌کرد با تحریم ما پروژه‌های انتقال نفت و گاز ما را متوقف کرده است اما موفق نشد و زمانی که از تحریم راه به جایی نبرد ما را در سال گذشته مورد بزرگ ترین حمله سایبری صنعت طی چند سال اخیر در دنیا قرار داد.

وی اضافه کرد: این حمله سایبری از ۱۴ ماه قبل برای فولاد مبارکه طراحی شده بود که به لطف خداوند در کمتر از ۳۶ ساعت با ابتکاراتی که برای اولین بار در کشور صورت می‌گرفت جریان تولید مجدداً در فولاد مبارکه برقرار شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه صنعت فولاد مبارکه همواره مشکلات خودش را با نگاه درون‌زا حل کرده است و چشمش به دست دولتمردان نبوده، اظهار داشت: فولاد مبارکه همواره تلاش کرده که خودکفا و خود تامین باشد، صنعتی که کوچک‌ترین تا بزرگترین تاسیسات آن وارداتی بوده امروز با بومی‌سازی ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز و مواد مصرفی به میزان ۹۰ درصد خودکفایی در این حوزه رسیده است و بومی‌سازی ۹۸ درصدی را هدف گذاری خود قرار داده است.

وی گفت:مراحل مختلف تحریم‌ها هر یک از شرکت‌های اروپایی که تجهیزات مورد نیاز شرکت را به ما تحویل نداده بودند دائماً سراغ می‌گیرند که آیا تولید شما همچنان پابرجاست، وقتی می‌دیدند که در این شرایط سخت کارکنان به دستاوردهای بسیار ارزشمندی دست یافتند و حتی افزایش ظرفیت را نیز شاهد بوده‌ایم؛ از این بابت تعجب می‌کردند.

طیب نیا گفت: امروز فولاد تنها بسیاری از محصولات وارداتی را در داخل فولاد مبارکه تولید کرده بلکه در بسیاری از بازارهای جهانی در زنجیره فولاد خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند توقف فولاد مبارکه یعنی توقف امید، توقف صنعت و توقف فولاد مبارکه یعنی ناامیدی کسانی که سهام فولاد مبارکه را در بورس خریداری کردند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی ایران انتفاع بسیاری از مردم عزیز ایران را در بر دارد، فارغ از صندوق‌های استانی و سهام عدالت که زندگی میلیون‌ها نفر متاثر از آن خواهد بود و ۳۰ درصد سهام فولاد مبارکه مربوط به آنها است.

وی ادامه داد: طی ۳ سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران فولاد مبارکه که بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون افراد مستقیم و غیر مستقیم هستند توزیع شده است که این امر علاوه بر دستاوردهای دیگری است که در فولاد مبارکه از قبیل اشتغال حاصل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.