×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبربه نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: از ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی ۹۵ میلیون دلار جذب شده و ۲۴ میلیون دلار در حال طی فرآیند جذب است.

وی با اشاره به اشتغالزایی هزار و ۵۵۰ نفری این سرمایه گذاری ها، افزود: ۹ طرح با سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است، یک طرح با سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری و دارای مجوز و ۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری نیازمند تمدید در استان وجود دارد.

محمودی گفت: میزان جلب سرمایه گذاری در کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است، در استان همدان، در چند سال گذشته ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف صورت گرفته است.

محمودی در ادامه گفت: ۷۷ فرصت سرمایه گذاری در ۳ بخش شناسایی شده که ۲۴ فرصت در اولویت است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بودجه کشور از محل مالیات تامین شود، اظهار کرد: سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی و غیر نفتی کسب شود که این کار بدون کارشناسی انجام نشده است.

محمودی از تهاتر ۵۰ میلیارد تومانی بدهی و مطالبات بخش خصوصی از دولت خبر داد و یادآور شد: اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای خصوصی در صورتی که به بخش دولتی بدهی داشته یا از دولت طلب دارند، می توانند اطلاع دهند تا میزان بدهی یا طلب آنها را تهاتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد استان در بودجه ۹۹نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان درآمد در بودجه ۹۹ برای استان همدان دیده شده که از هزار و ۵۰ میلیارد تومان درآمد استان، ۹۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی بوده است.

وی از صادرات ۸۶ میلیون دلاری در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در۹ ماهه امسال ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادرات از استان همدان صورت گرفته است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ هدفگذاری صادرات استان همدان هزار میلیون دلار بوده است، یادآور شد: همچنین در این مدت ۶/۵ هزار تن کالا به ارزش ۶/۲۷ میلیون دلار وارد استان شده است.

محمودی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر از دریافت سهام سود عدالت جا مانده اند: گفت: فرم سهام عدالت یک میلیون و ۵۶۱ هزار نفر در استان همدان تکمیل شده است که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفت ثبت نام خود را قطعی کرده اند و در سال های ۸۶ و ۸۷ هم ۴۷۶ هزار و ۷۹۴ نفر از مشمولان ۳۴۵ میلیارد ریال سود سهام عدالت دریافت کردند. وی با بیان اینکه رتبه کسب و کار استان رو به بهبود بود اما تحت تاثیر شرایط بین الملل قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: رتبه کسب و کار استان همدان در سال ۹۵ از ۲۲ به ۱۱ رسیده بود که در سال جاری رتبه استان ۲۰ شده است.

محمودی با تاکید بر مولد سازی و فروش دارایی های دولت، اظهار کرد: املاک مازاد بر نیاز دولت ۱۸ برابر نقدینگی دولت است که طرح مولد سازی دارایی های دولت در راستای سبک سازی دولت است و برای این منظور سامانه «سادا» ایجاد شده که تمام دستگاه های دولتی اموال خود را در این سامانه ثبت می کنند که در ۹۹ درصد از اموال دستگاه های اجرایی استان ثبت شده است.

وی درباره وضعیت فروش خانه های سازمانی در استان، عنوان کرد: تاکنون ۲۴ واحد از خانه های سازمانی اقتصاد و دارایی به فروش رسیده و به خزانه واریز شده است.

محمودی گفت: درآمد استان در سال جاری ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است، که ۱۸ درصد از درآمد استان مربوط به دستگاه های اجرایی و ۸۰ درصد مربوط به مالیات بوده است که اولویت استان، اول در تحقق درآمدهای مالیاتی نیست بلکه همدان در این زمینه رتبه استان ۲۴ است. این نشان می دهد که استان تاکیدش بر شناسایی حوزه های جدید مالیاتی است. به طوری که در ۲ سال گذشته تا کنون ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی شناسایی شده که امور مالیاتی در حال بررسی پرونده آنها است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بودجه کشور از محل مالیات تامین شود، اظهار کرد: سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی و غیر نفتی کسب شود که این کار بدون کارشناسی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان ۷ نیروگاه خورشیدی با توان ۵۱ مگاوات فعال است، گفت: جلساتی با سرمایه گذارانی از کشورهای اندونزی اتریش و اعضای سازمان جهانی گردشگری انجام و مذاکراتی برای سرمایه گذاری در استان همدان صورت گرفته است.

محمودی از برگزاری ستاد سرمایه گذاری با محوریت استاندار همدان خبر داد و با بیان اینکه ۷۷ فرصت سرمایه گذاری در استان همدان شناسایی شده و در چند بخش تقسیم شده است، گفت: از این تعداد ۲۴ فرصت در اولویت است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: برای سال آینده ۱۰۵۰ میلیارد تومان درآمد استان تعیین شده است که از این میزان ۹۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی و الباقی این مبلغ نیز از سایر دستگاه های درآمدزا وصول خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.