×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت تشکیل شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شانا، در متن ابلاغیه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران آمده است:

«بیانات راهبردی و عمیق مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تاریخ دهم بهمن ماه پیرامون اولویت‌ها و راهبردهای صنعت کشور، افق جدیدی را برای صنعت نفت کشور ترسیم نمود و تکلیف سنگینی را بر روی شانه‌های تک‌تک مدیران، کارکنان و جانان صنعت برزگ و راهبردی نفت و گاز گذاشت. کارکنان و مدیران خدوم صنعت نفت و گاز کشور از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط دشوار جنگ تحمیلی، در صف مقدم فداکاری و مجاهدت بوده‌اند و امروز نیز افتخار کارکنان، جوانان برومند و مدیران انقلابی شرکت ملی نفت ایران، ایفای وظیفه سربازی رهبر انقلاب وملت بزرگ ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی است و طی مدت زمان کوتاه استقرار دولت مردمی سیزدهم، افسران دفاع مقدس اقتصادی در شرکت ملی نفت ایران، موفق به افزایش حجم فروش نفت و میعانات گازی و کم اثر کردن تحریم‌ها در این صنعت راهبردی شده‌اند.

در کنار این تلاش‌ها، امروز دغدغه و نگرانی به‌حق رهبر معظم انقلاب، دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و جبران عقب‌ماندگی فناوری است که ناشی از رویه‌های ناکارآمد، ناقص و بعضاً ناسالم گذشته و نگاه تفننی و نمایشی به مسأله علم، پژوهش و فناوری در حوزه صنعت نفت بوده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی فرزندان انقلابی رهبری در شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان صنعت نفت و گاز با درک ضرورت رفتار مسئولیانه در قبال اجرای منویات معظم‌له، عزم خود را برای تحول راهبردی در رویکردها و تغییر و بازسازی انقلابی ساختارها و اصلاح حوزه علم، پژوهش و فناوری جزم کرده‌اند و آماده‌اند با پیشگامی نخبگان و جوانان انقلابی و با استفاده از ظرفیت و همکاری تمامی اندیشمندان، کارآفرینان، دانشگاهیان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خدمات فنی و سازندگان کالاها و تجهیزات صنعت نفت فصلی نو را در عرصه اقتصاد انرژی دانش‌بنیان جمهوری اسلامی پایه‌ریزی کنند.

در همین راستا در طلیعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب «ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران» به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع ساختاری، فناوری، عملیاتی، مالی و نیروی انسانی و طراحی و اجرای گام‌ها و اقدامات لازم در خصوص دانش‌بنیان کردن و ارتقای سطح فناوری در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران تشکیل می‌گردد.

جلسات ستاد به‌صورت منظم زیر نظر اینجانب و دبیری مدیر محترم پژوهش و فناوری تشکیل خواهد شد. مدیران عامل شرکت‌های فرعی و مدیران ستادی به‌منظور تقسیم کار و گزارش‌دهی حسب مورد در جلسات حضور خواهند یافت. مدیریت‌های ستادی و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه موظف به پیگیری و اجرای تصمیمات ستاد و ارائه گزارش عملکرد در فعالیت‌های توسعه‌ی فناوری خواهند بود.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.