×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سازه پایلوت سولفونکس به بهره برداری رسید

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پاکسان نیوز، حسن بقائی مدیرعامل شرکت پاکسان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اعلام این خبر گفت: نمونه کوچکی از واحد سولفونکسجهت انجام آزمایش های واحد تحقیق و توسعه از قدیم در این مجموعه وجود داشت ولی به دلیل نبود قطعات خارجی برخی از بخش ها، متاسفانه قابل استفاده نبود اما بعد از بیست سال به همت توان فنی و مهندسی پرسنل این مجموعه این سازه پایلوت به بهره برداری رسید.

وی ضمن اشاره به مشخصات این نمونه پایلوت و عملکرد آن در تولید محصولات صنعتی جدید افزود: برای فرموله کردن و تولید آزمایشی برخی از مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت، بخشی از این مواد در ابتدا به عنوان تست پایلوت تولید می‌شود که این سازه کوچک این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم این محصولات را در حجم کم تولید کنیم.

بقائی با اشاره به صرفه اقتصادی بهره برداری از این سازه سولفونکس خاطرنشان کرد: برای تولید مواد اولیه صنعتی مورد نیاز لازم است نمونه های آزمایشگاهی متعددی ساخته شود که این کار قاعدتاً هزینه فراوانی را در پی دارد اما می توان با تولید در مقیاس کوچک و انجام همان فرایندها از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

مدیرعامل پاکسان در ادامه میزان تولید این مدل کوچک را ۵کیلو در ساعت اعلام کرد و یادآورشد: استفاده از این سازه ما را قادر می سازد که به نمونه دقیقتری از محصول مورد نظر دست پیدا کنیم تا بتوانیم تولید انبوه را بر همان اساس طراحی و برنامه ریزی نمائیم.

وی خودباوری و بهره‌گیری از توان و دانش فنی را در عملیاتی شدن این طرح بسیار موثر خواند و گفت: بسیار خوشحالیم که فاصله فکر تا عمل در پاکسان به حداقل ممکن رسیده و می توانیم در این مجموعه با عملیاتی کردن طرح ها و پیشنهادات پرسنل ضمن استفاده از همه ظرفیت ها، کارهای بزرگی رقم بزنیم و فعل “توانستن” را صرف کنیم.

بقائی با اشاره به اینکه اکثر بخش های غیرقابل استفاده این مدل از سولفونکس مربوط به یک شرکت خارجی بود افزود: تیم فنی شرکت پاکسان متشکل از جوانان توانمند و افراد متخصص و مجرب با صرف ۶ هفته کار موفق به باز سازی این نمونه شدند و جا دارد از تک‌تک آنها تشکر و قدردانی نمایم. بی شک همکاری همه جانبه، کار تیمی سیستماتیک در چارچوب برنامه های کلی شرکت و اهداف سازمانی، واحدهای فنی، تولید و تحقیق و توسعه بود که در نهایت توانستیم به این امکان دست پیدا کنیم.

خبرنگار: نداسادات بنی کمالی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.