×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های سازندگان توانمند ایرانی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی شتاب بیشتری خواهد گرفت، تأکید کرد: ساخت داخل و توسعه زنجیره ارزش دو راهبرد کلیدی صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی اروند، مرتضی شاه‌میرزایی به همراه بیژن چگنی رئیس هیئت‌مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و هیئت همراه از مجتمع پتروشیمی اروند بازدید کرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی سیدالشهدا صنعت نفت گفت: باید از وابستگی به کالاها و تجهیزات پتروشیمی که از خارج از کشور تأمین می‌شود رهایی یافت و امروزه خوشبختانه بسیاری از نیازهای طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی را سازندگان توانمند ایرانی تأمین می‌کنند.
وی تصریح کرد: پتروشیمی اروند نیز باتوجه‌به تعریف و اجرای چند طرح مهم در تکمیل زنجیره ارزش باید از ظرفیت‌های مطلوب موجود برای ساخت تجهیزات موردنیاز در اجرای این طرح‌ها بهره گیرد.
وی همچنین خطاب به سازندگان کالا و تجهیزات داخلی در حوزهٔ صنعت نفت اظهار داشت: اگر ساخت داخل را به معنای واقعی کلمه عملی و پیاده‌سازی کنند افزون بر تأمین نیاز صنایع پتروشیمی ایران، می‌توانند دانش فنی تولید خود را به سراسر جهان اشاعه دهند.
مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در حاشیه این بازدید گفت: تمام هدف و تلاش ما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم، جاری کردن روح داخلی‌سازی در تاروپود شرکتمان است و تاکنون نیز در این امر بسیار خوب ظاهر شده‌ایم.
محمدرضا کریمی افزود: متخصصان داخلی ما به حدی از خودباوری رسیده‌اند که هرگاه اراده کنند می‌توانند نیازمان را در تأمین تجهیزات و برطرف‌کردن عیوب با بهره‌گیری از دانش ایرانی برطرف سازند.
وی ضمن اشاره به طرح pvc2 شرکت پتروشیمی اروند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم که این پروژه را تا حد ممکن با استفاده از دانش فنی بومی و پتانسیل موجود در کشور تجهیز و راه‌اندازی کنیم.
گفتنی است معاون وزیر نفت پس از حضور در پتروشیمی اروند، از طرح‌های تکمیل‌کنندهٔ زنجیره ارزش این شرکت همچون پتروپرک پویا نیز بازدید به عمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.