×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در دنیای امروز که پیشرفت تکنولوژی ورشد است ، می تواند هر فردی بدون در نظر گرفتن جنسیت باتلاش و کوشش و مجهز به قوه دانش و مهارت های خود در هر سمتی با داشتن هر نقش پایگاهی وارد عرصه کار و فعالیت و مدیریت شود.
دکتر مژگان مرتضوی کاندید دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران گفت: حذف زنان از عرصه توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به عبارتی نادیده گرفتن بیش از نیمی از توان تولیدی و اقتصادی کشور است .
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: آینده توسعه اقتصادی و صنعتی کشور در گرو حضور زنان کارآفرین ، فن آور و انتخاب گر است .
وی افزود: حضور زنان بیش از هر عاملی به دو عامل سیاست و مذهب است و این عوامل باورپذیری برای مشارکت سیاسی زنان را فراهم می سازد.
دکتر مرتضوی یادآورشد: یک اقتصاد زمانی پویا تر ، قوی تر و انعطاف پذیر تر است که همه شهروندان بتوانند به طور مساوی مشارکت کنند. وقتی قوانین به اندازه کافی از زنان حمایت نمی کنند احتمال حضور زنان بااستعداد و دانش و مهارتشان در اقتصاد وصنعت نیز کمتر می شود.
این استاد دانشگاه آزاد که با شعار نگاه زن ایرانی برای توسعه ایران کاندید نماینده مجلس شورای اسلامی از شهر تهران شده ، معتقد است ، دولت ها نمی توانند نیمی از جمعیت خود ( زنان) را کنار بگذارند و انتظار توسعه یا وضعیت اقتصادی مناسب داشته باشند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان ساخت : توجه به توانمندی زنان در هرم مدیریتی نیازمند فرهنگ سازی و حذف موانع بازدارنده و سیاستگذاری درست است و در این راستا معرفی بیش تر مدیران موفق زنان در رسانه ها و توجه به شایسته سالاری به جای مردسالاری در سازمان ها ، می تواند راهکار مهم واثر گذار باشد.
این استاد دانشگاه مهم ترین برنامه های خودرا مطالبه گری و وضع قوانین لازم در راستای حل مشکلات اقتصادی و احقاق حقوق حقه زنان ، تلاش برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت تمام شده محصولات عنوان کرد
وی اظهارداشت : حضور زنان در صنعت خودرو وقطعه سازی کشور باعث افتخار هر ایرانی است و زنان نقش کلیدی را چه به لحاظ کار آفرینی و چه به لحاظ نیروی انسانی و نیروی کار متخصص ایفا می کنند ود ر این میان هرچه بیش تر به سوی بخش خصوصی پیش می رویم ، شاهد نقش بیش تر زنان نسبت به بخش های دولتی و نیمه دولتی هستیم و امید است شاهد افزایش روز افزون این نقش آفرینی در صنعت خودرو وسایر صنایع بزرگ کشورمان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.