×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زلنسکی: حمله روسیه به اوکراین حمله به تمام اروپاست

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از العربیه، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در جریان مذاکراتش با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی درجریان سفرشان به کی‌یف، درباره امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و بازسازی اوکراین پس از جنگ صحبت کرده است.

او افزود که اوکراین به خاطر کمک تسلیحاتی به کشورش در مقابله با حمله روسیه، سپاسگزار است اما انتظار دارد سامانه‌های دفاع موشکی و توپخانه‌ای مدرن به دست آورد.

وی گفت: “تأخیر یا به تعویق انداختن هر روزه تصمیمات، فرصتی برای ارتش روسیه است تا اوکراینی ها را بکشد یا شهرهای ما را ویران کند. یک رابطه مستقیم وجود دارد؛ هر چه سلاح‌های قدرتمندتر دریافت کنیم، سریعتر مردم و سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد.”

زلنسکی ادامه داد:”حمله روسیه به اوکراین حمله به تمام اروپا و علیه تمام اروپای متحد، علیه هر یک از ما و علیه ارزش‌های ما است.”

این اظهارات رئیس جمهور اوکراین درحالی ایراد شده که رهبران اروپایی روز پنجشنبه اعلام کردند موضع تقریباً رسمی شرکای ناتو این است که به اوکراین کمک شود تا از خود دفاع کند، اما وارد جنگ با روسیه نخواهند شد.

این مقامات گفتند؛ توافق شده که تسلیحات ویژه‌ای مانند هواپیماهای جنگی یا تانک‌ها عرضه نشود.

روز چهارشنبه، ولودیمیر زلنسکی پس از تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، “قدردانی” خود را از بسته کمک نظامی اضافی ایالات متحده به کی‌یف ابراز کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.