×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رکوردشکنی در دریافت مکانیزه لیست بیمه؛ ثبت۱۲۷ هزار لیست در یک روز در سامانه خدمات غیرحضوری

با انتقال کامل و موفقیت‌آمیز درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از سامانه قدیمی “سمت” به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، پروژه هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی که از پروژه‌های با اولویت بالا در دوره جدید مدیریتی این سازمان است، با ثبت رکورد دریافت بیش از ۱۲۷ هزار لیست حق بیمه در یک روز، وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در پی اطلاع‌رسانی‌های گسترده و فراهم شدن امکانات و مقدمات فنی مورد نیاز، کلیه مراحل فرایند ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان و پرداخت حق بیمه که پیش از این در سامانه “سمت” با آدرس samt.tamin.ir انجام می‌شد، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی es.tamin.ir انتقال یافت.
براساس این گزارش، پروژه هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی که یکی از راهبردهای اجرایی تحقق اهداف کلان اعلام شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مشتمل بر “تحول، عدالت و اعتماد” است، اقدامی فراتر از حذف کاغذ در سازمان تأمین‌اجتماعی و مبادلات و تعاملات این سازمان با گروه‌های مختلف مخاطبان از جمله کارفرمایان و بیمه‌شدگان است و با اجرای کامل فازهای بعدی این پروژه، ضمن تسهیل‌گری در ارائه خدمات بیمه‌ای و فراهم شدن امکان کنترل و نظارت دقیق هم برای سازمان تأمین‌اجتماعی و هم برای کارفرمایان، بسترهای لازم برای پاسخگویی مناسب به نیازهای مختلف مخاطبان و ذی‌نفعان نیز فراهم خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: هوشمند‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، کلید تحقق اهداف تببین‌شده توسط مدیرعامل سازمان در دولت جدید با عنوان «تحول، عدالت، اعتماد» است. تسهیل‌گری و کاهش مراجعات، کنترل، نظارت و صیانت از حقوق ذی‌نفعان، شفافیت در عملکرد و یکپارچگی سامانه‌ها و همچنین تعامل و پاسخگویی مناسب به مخاطبان، دستاورد این هوشمند‌سازی است.
سید عبدالله حسینیان افزود: در اجرای پروژه هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی، از چند ماه پیش، انتقال درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان از سامانه قدیمی “سمت” که در سال‌های پیش و با تکنولوژی قدیمی آن زمان برای دریافت لیست‌های حق بیمه کارفرمایان طراحی شده بود، به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان، در دستور کار قرار گرفت.
وی مهم‌ترین دلایل انتقال این درگاه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی را شامل یکپارچه‌سازی درگاه‌های ارائه خدمت تأمین‌اجتماعی، افزایش رضایتمندی مخاطبان، تسهیل دریافت خدمات آتی، کاهش مراجعات به شعب یا کارگزاری‌ها، حذف تدریجی سامانه‌های قدیمی و ارتقای سطح امنیتی و همچنین تکمیل بانک اطلاعات کارفرمایان و کارگاه‌ها به‌منظور شناسایی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر اعلام کرد و افزود: با انتقال این درگاه به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، ضمن فراهم شدن امکان تعامل مطلوب با سایر دستگاه‌ها مانند اتاق بازرگانی و ثبت شرکت‌ها از طریق وب سرویس، امکان هوشمندسازی لیست‌های بیمه و جلوگیری از ارائه لیست‌های من‌غیرحق و سوءاستفاده‌های احتمالی نیز مهیا می‌شود و مشکلات مربوط به دریافت نکردن یا تأخیر در دریافت ابلاغ‌های کارگاهی نیز مرتفع شده و از موارد اعتراض‌های احتمالی بعدی ناشی از دریافت نشدن ابلاغ‌ها جلوگیری می‌شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات تأمین‌اجتماعی، اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه را گامی بلند در مسیر آماده‌سازی مقدمات پیاده‌سازی لیست مشترک بیمه و مالیات اعلام کرد و گفت: فراهم شدن بسترهای پیاده‌سازی بیمه متمرکز، بهبود شرایط تخصیص منابع زیرساختی و همچنین کاهش اختلالات سیستمی، از دستاوردهای انتقال درگاه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان به سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری است. در گذشته و به علت برخی ضعف‌های سامانه قدیمی، سازمان تأمین‌اجتماعی و نیز کارفرمایان، گاهی در روزهای پایانی ماه با مشکل قطعی و کندی سیستم‌ها مواجه می‌شدند که با راه‌اندازی سامانه جدید، در روزهای پایانی اردیبهشت، بدون لحظه‌ای کندی یا قطعی، به رکورد دریافت بیش از ۱۲۷ هزار لیست روزانه دست یافتیم. همچنین در ساعاتی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه، از مرز ثبت ۳۵۰ لیست در دقیقه عبور کردیم که این اعداد بسیار ارزشمند بوده و به‌عنوان رکوردهای فنی، قابل ثبت در کارنامه عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی خواهند بود.
حسینیان با بیان اینکه با این انتقال موفق، نقطه‌عطفی در تاریخچه فعالیت‌های فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی ثبت شد، اظهار داشت: اجرای موفق چنین پروژه مهمی که بزرگ‌ترین فرآیند عملیاتی سازمان تأمین‌اجتماعی را در دل خود دارد، بدون تأمین زیرساخت‌های مناسب و طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌های پیچیده و به‌روز، میسر نبود. با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و دشواری تأمین برخی تجهیزات، متخصصان داخلی سازمان تأمین‌اجتماعی با تلاش خود موفق به بهبود و اصلاح شرایط به نحو مطلوب شدند .

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: این امر مهم، با حمایت مدیریت ارشد سازمان و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه همکاران اداره‌کل وصول حق بیمه، ادارات‌کل استانی، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، مرکز ارتباطات و نظارت مردمی (۱۴۲۰) و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان، تحقق یافت که موفقیتی بزرگ و قابل تقدیر برای جامعه تأمین‌اجتماعی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.