×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی به هیچ قوانین و مقرراتی پایبند نیست

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، اصغر زارعی در ارتباط با این موضوع که دیوان بین‌المللی کیفری صلاحیتش را برای رسیدگی به جنایات جنگی رژیم  صهیونیستی در فلسطین  تایید کرده و این موضوع به چه میزان می تواند به اثبات جنایت‌ها و اشغالگری های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کمک کند، گفت: آنچه که در این زمینه منتشر شده خبر خوبی است ولی مسئله این است که رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مصوبه ای پایبند نیست.   وی با بیان اینکه تا کنون رژیم صهیونیستی بسیاری از مصوباتی که در سازمان ملل در محکومیت و ضرورت توقف  اشغالگری و جنایت های آن صادر شده است را اجرایی و عملیاتی نکرده و به آنها توجهی نداشته است ، ادامه داد: عملا رژیم صهیونیستی برابر احکامی که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل و نهادهای تخصصی حقوق بشری آن صادر کرده مقاومت کرده که از جمله آن موضوع گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی است. در ارتباط با این موضوع حتی دولت های متحد رژیم صهیونیستی نیز با سیاست های این رژیم موافق نیستند و با آن مخالفت کرده اند ولی رژیم صهیونیستی هیچ وقعی به این مخالفت ها ننهاده و به کار خود ادامه داده است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه دادگاه کیفری  نیز  ابزاری برای الزام رژیم صهیونیستی جهت اجرای احکام این دادگاه را ندارد، خاطرنشان کرد: اتفاق رخ داده از نظر سمبولیک و حقوقی اتفاق خوبی است و باعث شده که توجهات در جامعه جهانی بار دیگر به جنایت های رژیم صهیونیستی معطوف شود ولی مسئله این است که دیوان بین المللی کیفری از ابزاری برای مجبور کردن رژیم صهیونیستی جهت متوقف کردن جنایت های خود برخوردار نیست.
وی افزود : متاسفانه در صحنه بین المللی یک ناظر بی طرف نداریم که در این گونه موارد وارد عرصه شود و این منافع و قدرت کشورها و رژیم ها است که مسائل را به پیش می برد .
انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.