×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به دلیل افزایش فزاینده توجه جهانیان به مسائل زیست‌محیطی و نیاز اضطراری به پرداختن به تغییرات اقلیمی، پایداری به یکی از تم‌های اصلی نمایشگاه‌های تجاری در سراسر جهان تبدیل شده است. اما تناقضی آشکار در این رویکرد وجود دارد، زیرا این قبیل رویدادها به‌ویژه اگر موضوع موردبحث برپایی یک نمایشگاه حرفه‌ای باشد اغلب منجر به تولید میزان قابل‌توجهی زباله و مصرف منابع طبیعی می‌شود.

ال‌جی با درک ضرورت ایجاد تغییر در این روال، با انجام اقداماتی جدی برای کاهش انتشار کربن حاصل از شرکت در چنین رویدادهایی به‌صورت فعالانه تعهد خود را به ساختن آینده‌ای پایدار حفظ می‌کند. در نمایشگاه CES 2024 که یک نمایشگاه مشهور جهانی در زمینه IT و لوازم الکترونیکی مصرفی است، ال‌جی اقداماتی را برای کاهش ردپای کربنی خود انجام داد. یکی از اقدامات قابل‌توجه این بود که تصمیم گرفته شد برای ارسال ۶۱ تن از ۱۳۸ تن محصولات و مواد اولیه لازم، از حمل‌و‌نقل دریایی استفاده شود. به جز محصولاتی که به تازگی تولید و رونمایی شده بودند و به دلایل ملاحظات امنیتی از طریق هوایی ارسال شدند استفاده از حمل‌و‌نقل دریایی به دلیل کاهش چشمگیر ردپای کربنی در مقایسه با حمل‌و‌نقل هوایی برای فواصل طولانی حرکت ویژه ای به شمار می‌رود.

در مقایسه با سال گذشته که ال‌جی برای ارسال ۱۷۷ تن از محصولات و مواد لازم از حمل‌و‌نقل هوایی استفاده کرده بود، تغییر روش حمل‌و‌نقل برای بخش عمده‌ای از مواد و محصولات، کاهش قابل توجهی را در انتشار سال به سال کربن توسط این شرکت مشاهده می‌شود. انتشار کربن شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES امسال بر طبق فاکتور انتشار ردپای کربنی تعیین شده توسط موسسه صنایع و فن‌آوری‌های زیست‌محیطی کره که مسئولیت نظارت بر اظهارات اثرات زیست‌محیطی محصولات (مدارکی که به صورت شفاف جنبه‌های مختلف عملکرد و تأثیرات زیست‌محیطی محصولات یا مواد اولیه در طول عمر مفیدشان را نشان می‌دهند) در کره جنوبی را بر عهده دارد، معادل ۸۲۱ تن از ترکیبات CO۲ تخمین زده شده است که نسبت به انتشار کربن ناشی از حضور در همین نمایشگاه در سال گذشته که برابر با ۱۸۵۷ تن بود، بیش از ۱۰۰۰ تن کاهش یافته است. این ارقام به معنای کاهش ۴۰ درصدی انتشار کربن به ازای حمل هر یک کیلوگرم از مواد و محصولات در مقایسه با سال گذشته است.۱

این دستاورد برجسته را می‌توان به تعهد تزلزل‌ناپذیر ال‌جی به پایداری نسبت داد که آشکار است از مراحل برنامه‌ریزی شده بسیار دقیق نمایشگاه است. انتخاب حمل‌و‌نقل دریایی نیازمند انجام اقدامات و آمادگی‌های پیشگیرانه متعددی بود که باید از چندین ماه قبل آغاز می‌شدند و استفاده از این روش توسط ال‌جی تعهد این شرکت به کاهش انتشار کربن در طی فعالیت‌هایش را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به‌علاوه، ال‌جی در نمایشگاه CES تعهد خود به ملاحظات زیست‌محیطی در حین حضورش در نمایشگاه‌ها را در قسمت زندگی بهتر برای همه (ESG Zone) به نمایش گذاشت. این شرکت محصولات نوآورانه‌ای نظیر LG mycup (یک دستگاه شستشوی ماگ) و ماشین لباسشویی و خشک‌کن دوتایی مجهز به مبدل پمپ حرارتی LG WashCombo™ All-in-One با قابلیت اجرای چرخه کامل شست‌وشو و خشک‌کن در کمتر از ۲ ساعت۲ و ۶۰ درصد کاهش در مصرف انرژی در مقایسه با یک مدل استاندارد خشک‌کن تهویه‌دار۳ را در این قسمت معرفی کرد. ال‌جی همچنین راهکارهای متنوعی را با استفاده از پلتفرم انرژی خانگی خود که یک راهکار یکپارچه برای ارتقاء پایداری است ارائه کرد. ترکیب سیستم ذخیره‌سازی انرژی ال‌جی (ESS) با سیستم پمپ حرارتی هوا-به-آب، مدیریت و استفاده موثر از انرژی را با ادغام یکپارچه استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، تسهیل می‌کند.

ازاین‌گذشته، در قسمت پایداری(Sustainability)  در غرفه نمایشگاهی ال‌جی با به نمایش گذاشتن محصولاتی که در آن‌ها از مواد بازیافتی استفاده شده است؛ مانند دستگاه تصفیه هوای LG PuriCare AeroFurniture، باغچه کوچک LG tiiun mini، جاکفشی LG Styler ShoeCase  و LG Styler ShoeCare تعهد این شرکت به ایجاد یک اقتصاد چرخشی به شکل برجسته‌تری نشان‌داده‌شده بود.

همچنین، ال‌جی در این نمایشگاه از یک رویکرد نوآورانه به نام Universal UP Kit باهدف ارتقا دسترسی‌پذیری لوازم‌خانگی خود برای تمامی کاربران رونمایی کرد. این کیت از اکسسوری‌های قابل‌نصب و جداسازی که به‌منظور بهبود کاربری لوازم‌خانگی ال‌جی باهدف اطمینان از ارائه یک تجربه کاربری سطح بالا برای مصرف‌کنندگانی از هر سن‌وسال و جنسیت  و با هر سطح از توانمندی فیزیکی طراحی شده‌اند تشکیل شده است.

# # #


۱ بر اساس محاسبات انجام شده بر طبق استانداردهای Korea Environmental Industry & Technology Institute  (ecosq.or.kr/websquare.do#w2xPath=/ui/cer/ic/oh/ICOH110M01.xml&valVl=tabs3&menuSn=20018500)

۲  بر اساس آزمایش مستقل در چرخه Wash+Dry با تنظیم بر روی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ۱۰ پوند بار (اکتبر ۲۰۲۳)

۳ ۶۰ درصد افزایش در بهره‌وری انرژی در مرحله خشک‌کن، رتبه بهره‌وری انرژی در مقایسه با الزامات کیفیت ENERGY STAR برای خشک‌کن‌های برقی. بر اساس EnergyStar.gov (نوامبر ۲۰۲۳)  

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.