×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شماره «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا نیازی ضروری و در انتقال وجه با مبالغ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان بانک ملی ایران می توانند از طریق سایت رسمی این بانک، شماره شبای خود را به راحتی و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، شبا یا شماره حساب بانکی ایران به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ISO 13616 تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. 

«شبا» یک کد ۲۶ کاراکتری و مستقل از نظام شماره گذاری داخلی هریک از بانک هاست، اما در محاسبه «شبا» از شماره حساب مربوط به نظام شماره گذاری داخلی بانک ها استفاده می شود و هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب شبا است.

مشتریان بانکی علاوه بر انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا، هنگام گرفتن ابزارهای «دریافت پول» مانند دستگاه کارت‌خوان (POS) و یا درگاه اینترنتی نیز شماره شبا خود را نیاز دارند.

برای تبدیل شماره حساب بانکی ملی به شبا، تبدیل شماره حساب شبا به شماره حساب بانک ملی و دریافت شناسه شبا حساب های خزانه، دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها نزد بانک مرکزی می توانید روی لینک https://bmi.ir/fa/shaba/ کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.