×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تاس، «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: روسیه و ایران در حال حاضر روی مسیرهایی برای سوآپ نفت و گاز کار کرده و آن را مورد بررسی قرار می دهند.

معاون نخست وزیر روسیه در این خصوص ادامه داد: توافق عملیات سوآپ با ایران در مرحله اول ممکن است شامل ۵ میلیون تُن نفت و حداکثر ۱۰ میلیارد مکعب گاز در سال باشد.

آلکساندر نواک به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر با آنها (با طرف ایرانی) در این راستا کار می کنیم. روی مسیرها و مکانیسم های جداگانه کار می کنیم. این در مورد سوآپ نفت و گاز نیز صدق می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت ملی نفت ایران و گازپروم در ماه جولای سال جاری تفاهمنامه ای را امضا کردند که به توسعه میادین گازی کیش و پارس شمالی، ۶ میدان نفتی و همچنین حفظ فشار در میدان پارس جنوبی کمک می کند.

علاوه بر این، سند مذکور شامل عملیات مبادله با گاز طبیعی و فرآورده های نفتی، اجرای پروژه های گاز مایع و ساخت خطوط لوله گاز صادراتی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.