×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

بهزاد شیری مدیر عامل بانک در جلسه با مدیران معاونت امور روستایی استانداری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه به صورت روزانه در روستاها از طریق تمام درگاه‌های فعال بانکی، سه میلیون تراکنش بانکی انجام می‌شود، گفت: اگر فرض را بر این قرار دهیم که هر سه تراکنش، معادل یک سفر از روستا به شهر باشد ، در این صورت یک میلیون سفر در روز کاسته می شود که اگر استهلاک وسیله نقلیه، مصرف سوخت ترافیک، سوانح جاده‌ای و زمان از دست رفته نیروی انسانی در این سفرها را به اعداد تبدیل و از صرفه جویی‌ که در منافع اجتماعی و اقتصادی، در کل اقتصاد ملی ایجاد می‌کند کسر کنیم، در روز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در اقتصاد ملی صرفه‌جویی می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی بانک در ادامه با تاکید بر اینکه در قانون ایجاد پست بانک ایران، به صورت شفاف ذکر شده است که این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و اطلاعات و بانک مناطق محروم و کم‌ برخوردار ارائه خدمات خواهد داد، تصریح کرد: برای هیچ بانکی صرفه اقتصادی ندارد که در دور افتاده ترین روستای کشور به مشتریان خدمات بانکی ارائه دهد، ولی پست بانک ایران با شش هزار و ۵۳ باجه بانکی روستایی در سراسر کشور خدمات نوین بانکی را به مردم ارائه می‌دهد و طبق محاسباتی که انجام داده‌ایم به طور میانگین، فاصله این باجه‌ها با اولین شعبه شهری ۳۴ کیلومتر است.
شیری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ هزار حساب دهیاری‌ها در پست بانک ایران فعال است ادامه داد: با همکاری دو جانبه با دهیارهای‌ و رفع مشکلات مربوط اطلاعات حساب‌ها، توانسته‌ایم این حساب‌ها را در بانک حفظ کرده و به آنها خدمات ارائه دهیم و این حساب‌ها با تمهیدات خاص شناسنامه‌دار و استاندارد شده و فعال هستند.
شیری با بیان اینکه اگر در اقتصاد ملی به این اعداد و ارقام توجه داشته باشیم رشد اقتصاد ملی از هشت درصد به ۱۲ درصد در سال می‌رسید، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های اصلی بانک توسعه خرده بانکداری در روستا ها است و ما معاونت امور روستایی استانداری‌های وزارت کشور را به عنوان شرکای خود تعریف کرده ایم و جامعه خدمات مورد نظر این حوزه برای ما نیز مهم است.
وی افزود: در هشت ماه گذشته پست بانک ایران به ۱۱۰ هزار شخص حقیقی و حقوقی در روستاها تسهیلات، خارج از چارچوب تفاهم‌نامه با این معاونت پرداخت کرده است؛ زیرا یکی از مهمترین ماموریت های بانک ارائه خدمات در مناطق روستایی است.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه اقتصاد روستا، یک اقتصاد حقیقی است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به این بخش، کمک به اقتصاد تولیدی از نوع اقتصاد خود مصرفی است.
شیری ادامه داد: وقتی از اقتصاد روستا صحبت می‌کنیم، روستا به خدمات بانکی خاص روستایی نیاز دارد و پست بانک ایران به عنوان یک بانک بورسی، علاوه بر ارائه خدمات بانکی، باید خدمات اجتماعی نیز به مشتریان ارائه دهد و در عین حال منافع سهامدار خود را نیز ، حفظ کند.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه همکاری دوجانبه برای ارائه خدمات در جامعه هدف هر دو سازمان می‌تواند به انتفاع هر چه بیشتر روستاییان منجر شود، گفت: پست بانک ایران همواره برای ارائه خدمت به روستاها آماده است و انتظار داریم با تشکیل کارگروه هایی در حوزه‌های خدمات بانکی، مالی و اعتباری با همفکری یکدیگر به نتایج بهتری برای ارائه خدمات به روستاییان برسیم.
وی افزود: تشکیل کارگروه در حوزه‌های مالی و بانکی در استان‌ها و برگزاری جلسات ماهانه می‌تواند مشکلات روستاها در این حوزه‌ها را حل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.