×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رهبر انصارالله: هدف گرفتن یمن در جهت خدمت به آمریکا، انگلیس و اسرائیل است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر گفت: قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر مرحله دیکته کردن خارجی حاکم بود که از رهگذر آن گروه‌های سیاسی در استقلال کشور و دریافتن ملت ما کوتاهی کردند.
او اشاره کرد: کوتاهی گروه‌های سیاسی در استقلال کشور ما نتایج فاجعه‌باری داشت و وضعیت به حد فروپاشی کامل و اشغال کامل یمن رسید.
رهبر انصارالله یمن ادامه داد: گروه‌های حاکم در کشور ما قبل از انقلاب با قطعنامه شورای امنیت بر تحمیل وضعیتی بر کشور تحت بند هفتم منشور سازمان ملل تبانی کردند و سفیر آمریکا تصمیم گیرنده کشور بود و سفارت واشنگتن آشکارا و علنا جایگزین ریاست‌جمهوری کشور ما شده بود. وضعیت قبل از انقلاب به سمت فروپاشی در تمام زمینه‌ها پیش رفت و اوضاع سیاسی بسیار پیچیده شد.
الحوثی افزود: فروپاشی وضعیت اقتصادی قبل از انقلاب به دلیل محاصره تحمیل شده کشور نبود زیرا منابع طبیعی کشور خارج از کنترل بود. جامعه جهانی از نظام سابق حمایت می‌کرد و به آن کمک‌های مالی ارائه می‌کرد. با وجود آن یمن درگیر بحران‌های مالی و اقتصادی خفقان آوری بود.
رهبر انصارلله تاکید کرد: دشمنان یمن روی سلب تمام مولفه‌های قدرت مالی و معنوی ما کار کردند تا شرایط به حد فروپاشی کامل رسید که بتوانند بر کشور ما مسلط شوند. 
الحوثی اظهار کرد: شکست گروه‌های سیاسی قبل از انقلاب باعث هدف گرفتن کل یمن در تمام زمینه‌ها شد و اگر وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی قبل از انقلاب ادامه می‌یافت یمن به سمت گسستگی و فروپاشی کامل پیش می‌رفت.
او تاکید کرد: اگر انقلاب مذکور رخ نمی‌داد پایگاه‌های آمریکا در کشور گسترش می‌یافتند به طوریکه آمریکا تنها برای منافع اسرائیل به عنوان وکیل انحصاری آن در منطقه تلاش می‌کرد.
رهبر انصارالله یمن ادامه داد: هیچ توجه مثبتی برای حل مشکلات مختلف به شکل صحیح و مسالمت آمیز وجود نداشت. دشمنان یمن روی متلاشی کردن ارتش، خلع سلاح کردن آن و به بازی گرفتن آن از طریق طرح ساختار با تبانی خیانتکاران اقدام کردند.
او این اظهاراتش را این گونه تکمیل کرد: دشمنان یمن روی ایجاد اختلافات طایفه‌ای، منطقه‌ای و درگیری‌های سیاسی در قالب طرح تقسیم کشور کار کردند. هدف گرفتن کشور در جهت خدمت به آمریکا، انگلیس و اسرائیل در قالب طرح هدف گیری امت ماست. آمریکایی‌ها شیوه‌های آموزشی ما را هدف قرار دادند و برای ارائه جایگزین‌هایی در جهت خدمت به طرح‌هایشان تلاش کردند.
الحوثی در ادامه تاکید کرد: هدف گیری هویت اعتقادی ملت ما، تضعیف و به کرنش واداشتن آن در مقابل دشمن زمینه ساز عادی سازی روابط با اشغالگران شد و ملت یمن امروز با دشمنی و محاصره بزرگی از جانب کشورهایی روبه‌رو هستند که امکانات زیادی دارند اما آنها را در محیط عربی خود تنها گذاشته‌اند.
او به مواضع عزتمندانه در قبال یمن اشاره کرد و گفت: مواضع ایران، حزب‌الله لبنان، آزادگان سوریه، عراق و بحرین شرافتمندانه است. کمترین توصیفی که از انقلاب ۲۱ سپتامبر می‌توان داشت این است که آن بزرگترین انقلاب‌ها بدون شائبه در حاشیه راندن، تسویه حساب‌ها یا جنایت‌هاست.
الحوثی اظهار کرد: ما مشکل نقش خارجی را از ابتدا دریافتیم و کشورهای خارجی در راس آنها آمریکا همان کسانی بودند که قبل از مزدوران مقابل انقلاب ایستادند.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: کسانی که در داخل مدعی‌اند تلاش می‌کنند “تحت هر عنوانی دروغ‌گو هستند که سپس در مقابل دشمنان و محاصره سکوت می‌کنند”. کشورهای خارجی با ابزارهای داخلی تلاش کردند انقلاب را در جریان تشکیل دولت و ازطریق شروط نظامی و امنیتی دور بزنند.
او ادامه داد: ما مقابل تلاش برای دور زدن انقلاب ایستادیم آنها به سمت راهکار برخورد با ملت ما و دشمنی علیه آنها رفتند. آمریکا دریافت که زمینه بعد از انقلاب برای هر آنچه در یمن می‌خواهد انجام دهد، باز نیست.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.