×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ارزش کل معاملات شرکت بورس کالای ایران از ابتدای سال جاری ۴,۴۲۷,۸۹۰ میلیارد ریال می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۱ درصدی داشته است .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، از ابتدای سال ۱۴۰۱ حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی به ترتیب ۱۰۴ و ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کردند ودر همین مدت حجم و ارزش معاملات قراردادهای مشتقه به ترتیب ۴۶ درصد کاهش و ۲۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشتند.

طبق بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری محصولات صنعتی و معدنی ۶۰درصد ،‌‌ محصولات پتروشیمی ۲۲درصد و محصولات نفتی ۱۶ درصد ارزش معاملات بازار فیزیکی را به خود اختصاص داده اند که بیشترین تاثیر در ارزش معاملات این بازار داشتند .

در دادوستد های هفته گذشته بورس کالانشان می دهد ارزش معاملات بازار فیزیکی ۱۳۷,۳۳۷ میلیارد ریال و حجم معاملات معادل ۲,۱۶۸ هزار تن بود که به ترتیب ۳۰ و ۱۵ درصد نسبت به هفته ماقبل خود رشد کرده است .

بنابر این گزارش ، از ابتدای سال ۱۴۰۱حجم و ارزش معاملات بازار مالی به ترتیب ۲۶۳ و ۱۸۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

خلاصه معاملات محصولات مورد بررسی:

  • بیشترین حجم معاملات در محصولات مورد بررسی متعلق به گندله و شمش بلوم و بیلت به ترتیب با ۱۷۰ و ۱۴۹ هزار تن می‌باشد.
  • بیشترین رقابت روی محصول مربوط به وکیوم باتوم و ورق سرد با ۳۴ و ۱۵ درصد افزایش می‌باشد.
  • بیشترین تغییرات نرخ هفتگی مربوط به وکیوم باتوم و ABS به ترتیب با ۱۰ و ۴ درصد افزایش ، منو اتیلن گلایکول و شمش آلومینیوم با ۱۳ و ۶ درصد کاهش می‌باشد.
  • ورق گرم،سبد میلگرد مخلوط،سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی در این هفته فاقد معامله بوده‌اند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.