×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل پست ‌بانک ایران گفت: پست‌بانک ایران در ماه منتهی به پایان مهر ۱۴۰۲، تعداد ۴۸ فقره وام به مبلغ سه هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران «بهزاد شیری» مدیرعامل پست‌ بانک ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به تشریح عملکرد این مجموعه در بازه زمانی منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۲ پرداخت.
یکی از اقدامات مهمی که پست ‌بانک ایران انجام می‌دهد مربوط به افتتاح باجه‌های بانکی روستایی در روستاهای کشور است. شیری در این ‌خصوص گفت: اکنون در شهرها و روستاهای کشور ۴۰۳ شعبه پست‌بانک و ۵ هزار و ۷۲۳ باجه بانکی روستایی فعال است.
شیری با تأکید بر اینکه منابع کل این بانک از مهر سال گذشته تا کنون رشد ۲۷ درصدی و منابع موثر رشد ۲۹٫۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های صادرکننده کارت آنی باجه‌های بانکی روستایی با رشد ۵۲ درصدی به ۳ هزار و ۲۹ دستگاه افزایش داشته است و همچنین مبلغ سپرده‌های باجه‌های بانکی روستایی نیز رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده و به ۵۵۸٫۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی درباره تسهیلات پرداختی در بازه زمانی منتهی به مهر ۱۴۰۲ افزود: تعداد ۱۰۵ هزار و ۴۳۵ فقره تسهیلات خرد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ هزار و ۸۲۳ تسهیلات کلان بالای ۳۰۰ میلیون تومان در ماه منتهی به پایان مهر ۱۴۰۲، پرداخت شده است که جمع تسهیلات را به ۱۰۸‌ ‌هزار و ۲۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۶٫۵ هزار میلیارد ریال می‌رساند.
شیری با بیان اینکه پست‌ بانک ایران اعتقاد ویژه‌ای به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، تاکید کرد: تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲، تعداد ۴۸ فقره وام به مبلغ سه هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است که تعداد تسهیلات پرداختی ۴۸ درصد کاهش داشته اما به مبالغ آن ۳ درصد افزوده شده است.
وی درباره ابزارهای الکترونیکی که در این بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با رشد ۵ درصدی، تعداد خودپردازها اکنون به ۳ هزار و ۷۶۳، پایانه‌های فروشگاهی با رشد ۳۱ درصدی به ۳۰۹ هزار و ۷۰۰ و تعداد درگاه‌های مدرن نیز از ۷ میلیون و ۵۲۶ هزار درگاه عبور کرده است و در این بخش شاهد رشد ۸۳ درصدی بودیم.
بهزاد شیری با بیان اینکه مبالغ تراکنش‌های مربوط به پست‌ بانک ایران افزایش ۴۲ درصدی را تجربه کرده است، گفت: مجموع مبالغ تراکنش ها در مهر ماه ۱۴۰۲ به ۴ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسیده است که در سال گذشته این رقم ۳ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.