×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رشد شاخص ‏های کمی، بهبود فرایندهای کاری، تسهیل در دسترسی کاربران به خدمات هوشمند دولت و بیمه ایران، مولدسازی دارایی ها، توسعه فعالیت های مقید به مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه شناسایی و تربیت مدیران آینده شرکت، پیاده سازی و اجرای عملیات بیمه گری دیجیتال، راه اندازی سامانه بیمه ایران من و افزایش توان نگهداری ریسک، از جمله مهمترین اقدامات تیم جدید مدیریتی بیمه ایران در دوره یک ساله مدیریت این شرکت از دی ماه ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ بوده است. ‏

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در اجرای سیاست های شفاف سازی اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم و نیز اولویت های ابلاغی دکتر سید احسان خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی برای اجرا در شرکت سهامی بیمه ایران که دی ماه ۱۴۰۰ در حکم انتصاب حسن شریفی به سمت رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران بر آنها تاکید شده بود، گزارش «یک سال خدمت بی منت به ملت» این شرکت منتشر شد.‏

 ‏هم اکنون، با گذشت یک سال از صدور این حکم و ابلاغ سیاستهای خرد وکلان و انتظارات وزیر محترم اقتصاد از تیم مدیریتی شرکت سهامی بیمه ایران، با استناد به گزارش زیر می توان چنین اذعان داشت که بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه بازرگانی کشور و بازوی اجرایی دولت و تنظیم‌گر بازار بیمه، روی ریل توسعه حرکت کرده و نقش برجسته و ‏ویژه‌ای را را در زمینه های یاد شده عهده‌دار است.

وقوع همزمان دو بحران کرونا و تحریم های ‏اقتصادی در شرایط کنونی تاثیرات عمیقی بر اقتصاد کشور و البته صنعت بیمه داشته است. این موضوع ضمن کاهش سهم ‏بیمه در سبد هزینه‌های مردم، باعث افت ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود. در این شرایط علی‌رغم کاهش اقبال عمومی به خرید بیمه، شرکت ‏بیمه ایران با رویکرد جدید مدیریتی گامهای مطمئنی برای پیشبرد و توسعه توانمندی سازمانی و نیز انجام تکالیف اجتماعی ‏خود برداشته است که در ادامه به اقدامات انجام شده در یک ساله اخیر – دی ماه ۱۴۰۰ منتهی به پایان آذر ۱۴۰۱ – اشاره خواهد ‏شد.

به لحاظ شاخص‌های کمی اقتصادی، ‏آمار عملکرد یک ساله بیمه ایران از دی ۱۴۰۰ تا پایان آذر۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه پیشین (دی ۱۳۹۹ تا پایان آذر ۱۴۰۰) بیانگر رشد ۳۰ درصدی تولید حق بیمه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین با عنایت به افزایش ترددها و ‏فعالیت‌های اقتصادی پساکرونا، به‌روز شدن پرداخت‌های الکترونیکی و پرداخت‌های معوق، میزان خسارت از ۵۳ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است که البته با رعایت نرخ مناسب حق بیمه‌‌ها توسط بیمه ایران همچنان در دامنه مناسب ارزیابی می‌شود. ‏

در این مدت، از نظر صدور تعداد بیمه نامه های جدید حدود ۲٫۴ درصد و به لحاظ تعداد حواله های پرداخت خسارت نیز حدود ۳۳ درصد رشد حاصل شده است.

در زمینه توسعه فعالیت های مقید به مسئولیت‌های اجتماعی، آزادسازی زندانیان و تسویه حساب و انجام تعهدات مالی یک شرکت بیمه تعلیق شده، مشارکت در طرح آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، عقد قراردادهای حمایتی و خدمت‌رسانی به مراکز بزرگ دولتی با هدف کاهش هزینه های درمان بیمه گزاران و افراد تحت تکفل آنان و سازمان های مردم نهاد (مانند امضای تفاهم نامه های همکاری با شبکه ملی ناشنوایان کشور یا با مرکز موسسات و شرکت ‏های دانش بنیان کشور و . . .) ‏با نرخ های حداقلی و انجام فعالیت‌های عام المنفعه فرابخشی، از جمله مهمترین دستاوردهای بیمه ایران در اجرای تعهدات خود به مسئولیت اجتماعی بوده است.

‏برنامه تقویت انسجام سازمانی شرکت با تدوین برنامه شناسایی و تربیت مدیران آینده شرکت (شایسته سالاری) و پیاده سازی سامانه درون سازمانی «تالار گفتگو» انجام شدکه می توان آنها را مهمترین اقدامات تیم مدیریتی جدید شرکت در زمینه انسجام بخشی سازمانی طی یک سال اخیر دانست.

در مدت مورد گزارش، ‏اصلاح و بهبود فرایندهای کاری نیز در دستور کار قرار داشت. ‏در این موضوع، ضمن اجرای ‏طرح رضایت سنجی از بیمه گزاران، می توان به موارد مهمی چون: طراحی و اجرای آیین‌نامه و سامانه تفویض اختیارات فنی به استان ها و نمایندگان، ‏تدوین و تهیه برنامه جذب و نرم افزار رتبه بندی نمایندگان بیمه ایران، ‏اجرای پروژه بودجه‌ریزی عملیاتی،‏ اجرای پروژه استقرار چرخه مدیریت بهره وری، تدوین برنامه عملیاتی شرکت در جهت پیاده‌سازی سند راهبردی برای دوره ۱۴۰۳-۱۴۰۱‏ و ‏آموزش کارکنان و نمایندگان اشاره کرد.

برنامه تقویت سرمایه‌گذاری‌های شرکت بااجرای برنامه مولدسازی دارایی ها و با اتخاذ تمهیداتی برای افزایش بازده سرمایه‌گذاری و ‏تقویت نظام های استاندارد نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه در حال اجراست.

همچنین، برنامه تقویت مدیریت ریسک، با هدف مولدسازی دارایی‌ها، با شناسایی املاک بلا استفاده وانتقال آنان به شرکت ساختمانی ‏بیمه ایران، افزایش بازده سرمایه‌گذاری: با اجرای‏ طرح تشکیل کمیته ریسک سرمایه گذاری برای بررسی علمی و آینده‌ پژوهانه سرمایه‌گذاری ‏انجام شد.‏ طرح تشکیل سبدهای بورسی نیز به انجام رسید و در قالب سه سبد، شامل سبد بیمه های ‏زندگی، سبد کوتاه مدت و ‏سبد بازنشستگی در حال فعالیت است. ‏

‏ساماندهی نظام نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

‏ بر اساس تکالیف مجمع، تقویت نظام وصول مطالبات با بازنگری در ساختار و عملکرد کمیته وصول مطالبات وتشکیل ‏کارگروه‌های استانی، همچنین ‏تدوین آیین‌نامه جدید وصول مطالبات و اتصال نتایج وصول ‏مطالبات با فوق العاده بهره‌وری و پیگیری بدهکاران بزرگ ‏بیمه ازجمله اقدامات ‏مهم در این حوزه بوده است.‏ همچنین ‏۱۴۵ درصد رشد مبالغ ریکاوری در نیمه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که با ‏ایجاد سامانه ریکاوری جهت دریافت، ثبت ‏وپیگیری اطلاعات خسارات قابل ریکاوری به دست ‏آمد، تحول مثبتی در دریافت حقوق قانونی شرکت در موضوع خسارات قابل ‏بازیافت ایجاد کرده است. سامانه مذکور ضمن پیشگیری از مغفول ماندن موارد قابل بازیافت، روند کاری قابل ‏اتکایی ‏برای پیگیری ایجاد می‌نماید.

‏‏به منظور تسریع در جهت ایجاد تحولات دیجیتال، راه اندازی سامانه بیمه ایران من، پیاده سازی حاکمیت داده بیمه ایران، اتصال به پنجره واحد درگاه خدمات الکترونیک دولت ‏و ایجاد زیرساخت و تقویت امنیت شبکه در دست اجراست.

‏در دوره یک ساله مورد اشاره، اصلاحات ساختاری از طریق پیگیری در مجمع عمومی سال جاری شرکت بیمه ایران در موضوعات: ‏ساماندهی صندوق بازنشستگی بیمه ایران و اصلاح ساختارسازمانی با برنامه افزایش توان نگهداری ریسک، کاهش زیان انباشته از محل سود سالانه و حذف مطالبات سنواتی صورت گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.