×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی نفت از راه اندازی ردیف سوم از فاز۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: میدان مشترک سهراب نیز به ارزش یک میلیارد دلار وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش کیوسک خبر، مدیر عامل شرکت ملی نفت، محسن خجسته مهر در اولین کنفرانس ملی افزایش بهره دهی چاه‌های نفت گفت: خوشبختانه ردیف ۳ پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با تلاش همکارانم، کارگران و پیمانکاران وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه۲ و نیم میلیارد دلار است.

خجسته مهر اضافه کرد: تا پایان آذر ردیف بعدی به بهره برداری می‌رسد. همچنین میدان مشترک سهراب نیز به ارزش یک میلیارد دلار وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت خاطر نشان کرد: با عملیات اجرایی این دو میدان عملاً میدان یاران، بلال، سهراب و لایه نفتی و دو ردیف از فاز ۱۴ پارس جنوبی وارد فاز اجرایی می‌شوند.

وی افزود: با مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت در هفته گذشته مرکز مدرن ازدیاد برداشت در اهواز عملیات اجرایی آن آغاز شد و در راستای تقویت و توسعه کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی و گامی در جهت ارتقا بخش بالادستی صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان و ۶۵ میلیون یورو پروژه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داریم که عمدتاً میادین نفتی هستند، گفت: باید با حفظ این پروژه‌ها به سمت چاه محور برویم. باید چالش‌های بخش بالادستی را به مسائل فناورانه تبدیل کنیم و باید از ظرفیت‌های دانشگاه و زیست بوم نوآوری و فناوری استفاده کنیم. از مرحله شعار عبور کنیم و تعداد قابل توجهی از چاه‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار کنیم.

وی ادامه داد: دوره تولید آسان نفت تمام شده و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و این وظیفه ما است این ذخیره نفت و گاز را با کمترین هزینه تولید کنیم. سالانه ۱۵ نفر از دانشجویان رشته فوق لیسانس و دکتری حمایت مالی شود.

خجسته مهر با بیان اینکه نازل‌ترین سطح همکاری صنعت نفت با دانشگاه به کارآموزی مربوط می‌شود، افزود: باید دوره‌های کارآموزی را تقویت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.