×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رتبه سی و یکم ایران در مرگ و میر کرونا

وزیر بهداشت گفت: علیرغم اینکه گفته می‌شود کشورمان رتبه دوازدهم میزان مرگ و میر کرونا است، اما در واقع ایران رتبه‌ی سی و یکم جهان از نظر میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در ستاد کرونای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از میزان مبتلایان و ورودی بیمارستان‌ها کاسته شود، بیان کرد: اگر این هنرمندی را داشته باشیم که بتوانیم حداقل از مرگ یک نفر در استان بکاهیم که آن یک نفر حتما امید یک خانواده است، بزرگترین خدمت را به مردم کردیم.

وی ادامه داد: این استان در خیز شدید پاییزی قرار گرفت و التهاب در استانی با پراکندگی جمعیت مثل خراسان جنوبی برای ما بسیار حائز اهمیت است، وقتی جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را گرفتار چنین شرایط سختی می‌بینیم به عنوان نیروهای تخصصی به این فکر می‌کنیم که چه اتفاق سنگینی ممکن است رقم خورده باشد که طبس رتبه اول مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است.

نمکی افزود: چون جایی مثل آمل، بابل و رشت وقتی شیوع اتفاق می‌افتد، برای ما تفسیر آن کاملاً متفاوت خواهد بود، چون یک مرگ در خراسان جنوبی گاهی وقت‌ها مانند ده مرگ در یک منطقه پرجمعیت خواهد بود و تحلیل آن برای ما متفاوت است.

وزیر بهداشت ادمه داد: اتفاقی که به عنوان پیک جدید در دنیا افتاد ما آن را کاملاً پیش‌بینی می‌کردیم، چون بعد از مهار کرونا در اردیبهشت ماه، ما از گوشه‌های این زمین گل خوردیم و با لطف خدا و همکارانمان و همچنین مردم به زیر ۴۰ فوتی در روز رسیدیم، در اوج تحریم و بدترین شرایط اقتصادی مملکت بودیم که کار بسیار عظیمی را به دلیل ساده انگاری و اندیشه‌هایی که مبتنی بر تفکر نبود این رقم از دست ما خارج شد و وارد پیک دوم و بعد از آن سوم شدیم که پیک سوم تمام جهان را درگیر کرد.

وی گفت: علیرغم اینکه گفته می‌شود کشورمان رتبه دوازدهم میزان مرگ و میر کرونا است، اما در واقع ایران  رتبه‌ی سی و یکم جهان از نظر میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. حدود ۸۸ کشور جهان یا آمار نمی‌دهند و یا اینکه آمار درستی اعلام نمی کنند.

نمکی بیان کرد: روزی که دو مرگ اول کرونا را اعلام کردم، دو روز به انتخابات مانده بود و بعضی از دوستان توصیه می‌کردند که چیزی نگویم، اما من گفتم به مردم هرگز دروغ نمی‌گویم و چیزی را پنهان نمی‌کنم برای آنکه اگر اعتباری داریم از همین مردم است و اگر روزی همین مردم ما را باور نداشته باشند آن وقت باید به حال خودمان گریه کنیم، آماری که ما امروز اعلام می‌کنیم مقرون به صحت ترین آمار جهانی است.

ادامه دارد…

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.