×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
راه اندازی بخش نخست طرح تولید فیلترهای تصفیه آب ایلام در هفته دولت

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو در دیدار با استاندار ایلام از راه اندازی فاز نخست ( رولینگ ) طرح تولید فیلترهای تصفیه آب ( ممبران ) در هفته دولت در این استان خبر داد .

کیوسک خبر ـ فرشاد مقیمی در سفر به استان ایلام از طرح تولید فیلترهای تصفیه آب ( ممبران ) در شهرک صنعتی ایوان بازدید کرد و در نشست با استاندار ایلام درخصوص ابعاد مختلف این پروژه از جمله تامین تسهیلات سرمایه در گردش گفتگو کرد .

معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار با اشاره به دانش بنیان بودن این طرح و همچنین صرفه جویی ارزی ناشی از تولید داخل فیلترهای آب شیرین کن برای کشور گفت: فاز نخست این طرح در هفته دولت قابل بهره برداری است .
استاندار ایلام نیز در این دیدار با قدردانی از توجه ایدرو به طرح های صنعتی این استان ، آمادگی دستگاه های مسئول استانی برای هرگونه هم افزایی و حمایت در بهره برداری از این واحد صنعتی را اعلام کرد .

حسن بهرام نیا دغدغه مسئولان ایدرو جهت اشتغال زایی و تولید در مناطق کم برخودار را ارزشمند توصیف و ابراز امیدواری کرد انگیزه و منابع بخش خصوصی توانمند با تعامل با دانش انباشته و تجربه تخصصی سازمان گسترش در قالب همکاری های جدید به توسعه صنعتی استان بیش از پیش کمک کند.

طرح تولید فیلترهای تصفیه آب از جمله طرح های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است که با مشارکت بخش غیر دولتی در آستانه تکمیل فاز نخست ( بخش رولینگ ) قرار دارد . میزان سرمایه گذاری کل پروژه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن ۷۰ نفر است .

ظرفیت تولید این طرح در مجموع دو فاز برابر با ۱۲۰ هزار ماژول ممبران ۸ اینچی در سال است. این فیلتر ها در سیستم های تصفیه آب با استفاده از فناوری اسمز معکوس ( RO) ، شیرین سازی و تولید آب شرب ، آب مورد نیاز صنایع ، پتروشیمی و صنایع غذایی کاربرد دارند.

فیلترهای آب شیرین کن یا ممبران به روش اسمز معکوس از جمله فناوری های نوین جهانی در حوزه شیرین سازی آب است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.