×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، علی قنبری با اشاره به عنوان سال جاری که “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: جهش تولید امری است که در بلند مدت تحقق پیدا می‌کند و لازمه تحقق آن یک برنامه‌ریزی همه جانبه است. سرمایه‌گذاری قابل توجهی باید در همه ابعاد صورت گیرد و سرمایه‌گذاری خارجی را هم بتوانیم جذب کنیم.

وی ادامه داد: باید یک محیط امن و آرامی در کشور وجود داشته باشد و تشویق‌هایی در جهت سرمایه‌گذاری هم برای بخش داخلی و هم برای بخش خارجی انجام شود. 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا مشخص شود چگونه به سرمایه‌گذاری در داخل و خارج دست پیدا کنیم، گفت: در این زمینه دولت باید تسهیل‌کننده و ناظر باشد و در جهت تشویق به سرمایه‌گذاری اقدام کند. باید موانعی که سر راه بخش خصوصی قرار دارد، برداشته شود و دولت باید زمینه‌های فساد را هم از بین ببرد. 

در ادامه قنبری درباره نقش بخش خصوصی در تحقق جهش تولید در سال جاری، خاطرنشان کرد: در این زمینه، بخش خصوصی باید اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کند و دولت هم با ایجاد امنیت خاطر و امید به آینده بهتر برای بخش خصوصی، ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری را فراهم کند تا بخش خصوصی به اهدافش برسد. 

تفاوت رونق تولید با جهش تولید

وی درباره تفاوت رونق تولید (شعار سال ۱۳۹۸) و جهش تولید (شعار امسال) نیز اظهار کرد: رونق تولید به معنی افزایش تولید با یک شیب مناسب است، درحالیکه در جهش تولید، سرعت و کیفیت تولید به یک مرتبه افزایش پیدا می‌کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.