×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
راهبری تامین مالی جهش تولید با روحیه جهادی مدیرعامل بانک مسکن

به گزارش کیوسک خبر، محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، در حوزه مسکن و اشتغال کشور انقلاب ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: این طرح می تواند بسیاری از اقشار جامعه را که در شرایط فعلی آرزوی خانه دار شدن دارند، را صاحب خانه کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به هماهنگی دولت و مجلس در اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و افزود: مسیر اجرای قوانین با تعامل قوا هموار خواهد شد، ضمن اینکه انصافا دستگاه های متولی در این حوزه در دولت سیزدهم از جمله وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری قانون و بانک مسکن به عنوان بازوی اجرایی تامین و راهبری منابع مالی با مجلس و کمیسیون عمران مجلس تعامل داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم نیازمند یک عزم و برنامه جدی است که این موضوع را در روحیه دستگاه های مختلف مشاهده می کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به اهمیت تامین مالی اشاره کرد و گفت: تامین مالی بدون شک یکی از مهمترین حلقه های زنجیره تکمیل پروژه های عمرانی است و یکی از مصادیق این موضوع نیز این است که اگر فرآیند تامین مالی پروژه ها به موقع بود امروز با این حجم از پروژه های عمرانی نیمه تمام در کشور که میراث ادوار گذشته است، مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: بنابراین تامین مالی نقش ویژه ای در طرح جهش تولید و تامین مسکن دارد که با توجه به عملکرد و جایگاه بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای با مدیریت دکتر شایان به تحقق این مهم امیدواریم.

رضایی کوچی با اشاره به حضور مدیرعامل بانک مسکن در جلسات مختلف کمیسیون عمران مجلس با موضوع بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: هر چند که تامین مالی این طرح فقط بر عهده بانک مسکن نیست و این بانک در کنار شبکه بانکی در این زمینه مشارکت فعال خواهد داشت اما با توجه به جایگاه این بانک و تخصصی بودن آن، قطعا نقش محوری ایفا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به روحیه انقلابی و جهادی مدیرعامل بانک مسکن تحقق این مهم و راهبری تامین مالی طرح امیدوار کننده است.

وی همچنین خواستار تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور به منظور ایجاد هماهنگی در خصوص هزینه های طرح شد و گفت: بحث مشکلات بانک ها، تامین مصالح از طریق وزارت صمت، تامین زمین از طریق وزارت راه و شهرسازی و تامین هزینه‌های ساخت نیازمند هماهنگی های لازم بین دستگاهی است که در این خصوص تشکیل جلسه هم اندیشی در قالب شورای عالی مسکن می تواند در پیشبرد بهتر و سریعتر اهداف طرح کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان با تقدیر از دولت سیزدهم در خصوص فراهم کردن شرایط ثبت نام متقاضیان و آغاز عملیات ساخت برخی پروژه ها با شناسایی زودهنگام اراضی برخی شهرها گفت: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا به زودی جشن خانه دار شدن گروه های کم درآمد جامعه که یکی از اهداف دولت است، را بگیریم.