×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ذخیره‌سازی گاز در شوریجه از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد رجبی، مدیر تولید این شرکت گفت: با هماهنگی‌های صورت‌پذیرفته بین مدیریت تولید این شرکت، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و مدیریت‌های هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران، میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشت.
وی افزود: با توجه به ثبت رکورد ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز در سال ۹۹ و نقش کلیدی و راهبردی این مخزن در تولید و پشتیبانی از گاز زمستانی و تأمین انرژی استان‌های شمالی و شمال شرق کشور، برنامه‌ریزی برای عبور از رکورد یادشده در سال ۱۴۰۰ انجام شده و بخش‌های ستادی و عملیاتی، با وجود شیوع گسترده بیماری کرونا با همه توان در این مسیر فعالیت می‌کنند.
مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: در صورت تأمین و تحویل گاز کافی از سوی شرکت ملی گاز ایران و استمرار تزریق حداکثری گاز تا نیمه نخست آبان‌ماه، پیش‌بینی می‌شود مقدار تزریق به مرز حدود ۲ میلیارد مترمکعب برسد و همچنین میزان بازتولید در چهار ماه پایانی سال جاری به‌طور میانگین ۱۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.
رجبی درباره مقدار ذخیره‌سازی گاز در مخزن سراجه قم نیز گفت: ذخیره‌سازی در مخزن سراجه قم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تحقق‌یافته است و این روند، طبق برنامه ادامه دارد.
این گزارش می‌افزاید با حفاری/ تعمیر و احداث تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی سه حلقه چاه در سراجه و سه حلقه چاه در شوریجه طی امسال پیش‌بینی می‌شود، ضمن امکان افزایش مقدار ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در این دو مخزن، عملیات تزریق و برداشت گاز به لحاظ فرآیند عملیاتی، مطلوب‌تر انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.