×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دیدار صمیمی دکتر حسین عامریان و دکتر محمد شیخان با کارگران مجتمع دخانیات استان گلستان/ تاکید بر رفع مشکلات و تبدیل وضعیت استخدامی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران از قرق استان گلستان؛ دکتر محمد شیخان صبح امروز در نشست صمیمی با کارگران و برخی از مردم همجوار کارخانجات قرق مجتمع دخانیات گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف مقابله با ظلم و تبعیض به پیروزی رسید، گفت: انسان هیچ گاه تبعیض را نمی پذیرد و یکی از دغدغه های شما هم مسئله تبعیض است.

وی در ادامه افزود: تبعیض و بی عدالتی ما را از هم دور کرده و باعث اختلاف بین ما شده است.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران عدالت را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: دولت آیت اله رئیسی اجرای عدالت را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

شیخان با اشاره به رانت و فساد در شرکت دخانیات گفت: مقابله با مافیا سخت است و نیاز به همکاری شما مردم دارد.

وی با اشاره به درخواست کارکنان دخانیات برای تبدیل وضعیت استخدامی گفت: چند سال پیش قانونی در کشور وضع شد که شرکت های پیمانکاری را حذف کردند ولی متاسفانه این شرکت ها دوباره شکل گرفتند.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه اولین اقدام ما این مسئله است، افزود: همه کارکنانی که در فضای شرکت های پیمانکاری مشغول هستند آنها را تبدیل وضعیت می کنیم و این جزء حقوق واقعی پرسنل است.

شیخان با بیان اینکه این سیاست و اقدام غلط که قسمتی از حقوق پرسنل به جیب شرکت های پیمانکاری می رود، باید اصلاح شود، افزود: موضوع بعدی تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری است. حدود ۳۰۰ نفر در شرکت دخانیات از جامعه ایثارگری هستند که ما به دنبال تبدیل وضعیت آنها هستیم.

وی تاکید کرد: شاید فرآیند تبدیل وضعیت کمی طول بکشد اما قطعاً تا پایان سال جاری این اتفاق خواهد افتاد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران مطالبه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای من لذت بخش است که فرزندان شما و یا فرزندان این مملکت مشغول به کار شوند. اما باید شرایطی ایجاد شود یا ظرفیت های ایجاد اشتغال بوجود آید.

شیخان سرمایه گذاری را در این زمینه مهم دانست و افزود: باید ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا فرزندان شما مشغول به کار شوند.

وی خطاب به نمایندگان گرگان (غلامرضا منتظری، رمضانعلی سنگدوینی) که در جلسه حضور داشتند، گفت: شما باید ما را در این خصوص یاری کنید تا ظرفیت اشتغال فراهم گردد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ۶۰ درصد توتون کشور در گلستان کشت می شود گفت: یکی از سوالات شما این است که چرا این توتون به قیمت مناسب خریداری نمی شود باید اعلام کنم منافع کشاورزان در تجارت توتون به جیب دلالان و مافیا می رود که ما با آن مخالف هستیم.

شیخان با تاکید بر اصلاح نظام قیمت گذاری توتون افزود: محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری می کنیم و بسته های حمایتی را برای هر یک از کشاورزان در نظر می گیریم.

وی به کارگران قول داد به تک تک نامه های آنان پاسخ خواهد داد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران خطاب به آنها گفت: اگر تولید در این مجتمع اتفاق بیافتد و از ظرفیت های آن نهایت استفاده شود کسی به خود اجازه نمی دهد با توتون کشاورزان دلالی و سفته بازی کند.

شیخان همچنین ظرفیت های مرزی بودن استان گلستان را مورد اشاره قرار داد و گفت باید محصولات استان به کشورهای منطقه صادر شود.

پس از سخنان شیخان، رمضانعلی سنگدوینی با تقدیر و تشکر از دکتر عامریان و دکتر شیخان، خطاب به کارکنان دخانیات گفت: این عزیزان از جنس شما و دلسوز شما مردم هستند.

وی در ادامه افزود: باید با افزایش تولید، ظرفیت اشتغال را افزایش داد تا جوانان این استان مشغول به کار شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.